تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

بوشهر - ایرنا - عاشقان سرور و سالار شهیدان و علمدار دشت کربلا در قالب هیات‌های عزاداری همزمان با تاسوعای حسینی از در امامزاده عبدالمهیمن (ع) گردهم آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آئین دسته‌های عزاداری بوشهر از سه راه امامزاده تا عبدالمهیمن (ع) شهر بوشهر با سینه زنی و زنجیر زنی همراه با نواختن سنج و دمام به حرکت درآمدند.

آنان پس از طی این مسافت با تشکیل دسته‌های منظم به عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

در طول این مسیر نیز برخی از هیات‌ها با برپایی موکب‌هایی به پذیران از زائران حسینی پرداختند.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: ۲۰۰ هیات مذهبی در این شهرستان در دهه اول محرم مشارکت دارند.

سید ناصر فاطمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هیات‌های مذهبی شهرستان بوشهر در برگزاری برنامه‌ها و مجالس حسینی تلاش‌های فراوانی داشته‌اند و برنامه‌ها با همکاری و مشارکت مردم در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: در این راستا ۵۰۰ موکب خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی در نقاط مختلف شهری و روستایی بوشهر راه‌اندازی شده است.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان بوشهر ادامه داد: در دهه نخست ماه محرم ضمن سیاه‌پوش شدن همه مکان‌ها و معابر مراسم عزاداری سنتی در شهرها و روستاها در حال برگزاری است.

اقامه نماز ظهر تاسوعا به امامت آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پایان بخش ویژه برنامه بزرگداشت تاسوعای حسینی در شهر بوشهر بود.