آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: برگزاری شکوهمند و با عظمت برنامه‌های دینی و مراسم مذهبی و مورد احترام قرار دادن آنها، نشانه پرهیزکاری و تقوا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا اظهار کرد: امروز ۲ برنامه مهم و دینی در دنیای اسلام و به ویژه در کشور و شهر ما برگزار شد که یکی عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و حضور گسترده مردم در این مراسم بود که نمود خوبی داشت.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) در مورد روز عاشورا و نحوه شهادت حضرت امام حسین (ع)، روز عاشورا را روز مصیبت و اندوه اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: مصیبت حضرت امام حسین (ع) نه تنها بر شیعیان، بلکه بر همه مسلمانان بزرگ و سنگین بوده و حتی در آسمان‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مصیبت اهل زمین است.

امام‌جمعه آستارا با قدردانی از امامان جماعت، اعضای هیات امناهای مسجدها، هیات‌های مذهبی، مردم و مسئولان این شهرستان برای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، بر ضرورت افزایش شناخت اهل بیت (ع) و پیروی از معروف‌ها و دوری از منکرها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: مناسبت دیگر همین نمازجمعه‌ای است که همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۸ برگزار شد و نشان دهنده دل‌های خدا ترس و آماده و قلب‌های مملو از ذکر الهی است که همیشه با روح تقوا در تمام این برنامه‌ها حضور دارند و امید می‌رود مورد توجه خداوند عالم هم قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه نمازجمعه یکی از تکلیف‌ها و وظیفه‌های دینی است، یادآور شد: هم در قرآن سوره‌ای به نام جمعه داریم که اهمیت این عبادت را می‌رساند و هم امر شده که وقتی زمان اقامه نمازجمعه رسید، مومنان به سمت آن بشتابند که نشان می‌دهد اهمیت مطلب چنان زیاد است که باید سریع اقامه شود تا فیض، ثواب و فرصتش از دست نرود.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: نمازجمعه در کنار اینکه یک اجتماع دینی و عبادی مانند سایر نمازهای جماعت روزانه است، به دلیل محتوای خطبه‌ها مبنی بر بیان مصالح و منافع مردم، ترغیب مردم به انجام طاعات و واجبات، نهی از منکرات و تشریح رویدادهای مهم سایر نقاط جهان برای نمازگزاران از سوی خطیب جمعه، نوعی اجتماع سیاسی مهم هم به شمار می‌رود.