تهران- ایرنا، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در نامه ای به «کیم جونگ اون» برای همکاری با کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شین هوا، یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق در جریان بازدید از «پیونگ یانگ» نامه ای از سوی شی جین پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس جمهوری چین به «کیم جونگ اون» رئیس جمهوری کره شمالی تقدیم کرد.

شی در این نامه خاطرنشان کرده است که ۷۰ سال پیش، گروهی از داوطلبان خلق چین به همراه مردم و ارتش کره شمالی، در مقاومت در برابر تجاوزات آمریکا به پیروزی بزرگی دست یافتند و یک پیوند دوستی عمیق را ایجاد کردند. شی در این نامه گفت صرفنظر از اینکه وضعیت جهان به چه سویی پیش می رود، چین همواره خواستار توسعه همکاری با کره شمالی است.

لی هنگ جونگ، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و نایب رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، رئیسان جمهوری دو کشور پنج مرتبه ملاقات کرده اند که این مساله منجر به ایجاد دوران جدیدی از روابط میان چین و کره شمالی شده است.

لی گفت که چین مایل به اجرای توافقات مهمی است که رهبران ارشد دو حزب و کشور با کره شمالی به دست آورده‌اند.

وی افزود تقویت ارتباطات و مبادلات، پیشبرد همکاری عملی، ارتقای توسعه پایدار و پایدار روابط چین و کره شمالی و ارائه کمک های مفید به ایجاد و حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره و منطقه خواهد انجامید.
کیم صمیمانه از شی برای این نامه تشکر کرد و گفت که حزب و مردم کره شمالی همیشه کمکها چین به خاطر خواهند داشت.

این مقام چینی اپها داشت که کره شمالی مایل به تحکیم دوستی سنتی با چین، تقویت مبادلات و همکاری، ارتقای روابط کره شمالی و چین به سطح بالاتر و حفظ مشترک صلح و ثبات منطقه و منافع مشترک میان دو کشور است.

هفته گذشته هیاتی عالی رتبه به نمایندگی از حزب حاکم چین برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره، به پیونگ یانگ کرد.