تهران- ایرنا - سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیمی که چند فصل پیاپی قهرمان به دلیل کار تخصصی و گروهی بوده و اینکه مطرح می‌کنند با کمک وزارت ورزش و فدراسیون موفق بوده اصلا چنین چیزی درست نیست و دنبال مقصر برای مشکلات خودشان هستند.

حمید درخشان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد وضعیت نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: به طور حتم مدیران باشگاه بازیکنان خوب و با کیفیتی را جذب کرده‌اند. در حال حاضر هم مشکلی در مورد بازیکنان نداریم و فقط باشگاه باید اقدام به جذب مهاجم تراز اول کند که بتواند در کنار شهاب زاهدی در امر گلزنی کمک کند.

وی ادامه داد: پرسپولیس باید مهاجمی را جذب کند که شوت‌زن، سرزن و البته تکنیکی باشد و در لیگ قهرمانان به یحیی گل‌محمدی کمک کند چون همه تیم‌های عربی با بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا وارد این مسابقات می‌شوند و مدیران باشگاه باید با مهاجمی قرارداد ببندد که بتواند به سرخپوشان در طول فصل و لیگ قهرمانان آسیا کمک کند.

وی درباره شرایط پرسپولیس در اولین بازی شروع فصل جدید مقابل آلومینیوم اراک عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم که چه تیمی برنده یا بازنده می‌شود. به نظر من هر تیمی که تلاش بیشتری کند شایسته پیروزی است. به اعتقاد من دیدارهای تدارکاتی نقط قوت تیم است و در همین بازی‌ها نقاط ضعف تیم مشخص می‌شود و هماهنگی لازم را بین بازیکنان جدید و قدیم ایجاد می‌کند.

درخشان همچنین در مورد برخی صحبت‌ها از سوی هواداران و پیشکسوتان استقلال که معتقد هستند وزارت ورزش به پرسپولیس توجه بیشتری می‌کند، پاسخ داد: حرف زدن در این مورد اشتباه است. در فوتبال حرفه‌ای چنین چیزی وجود ندارد و تیمی که مشکل دارد باید دنبال حل مشکلات خود باشد که متاسفانه دنبال مقصر هستند و تیمی در چند فصل پیاپی قهرمان لیگ می‌شود می‌گویند با کمک وزارت ورزش فدراسیون فوتبال است.

وی تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست قهرمانی تیم کار تخصصی و گروهی است که خداراشکر پرسپولیس در آن موفق بود. اما جای تعجب دارد که می‌گویند توجه بیشتری به پرسپولیس می‌شود. همه می‌دانند که استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی هستند و به طور یکسان دولت به آنها رسیدگی می‌کند و اسپانسرهای مشخصی هم دارند. امیدوارم استقلال از این شرایط بحرانی خارج شود و به روزهای اوجش برگردد.

درخشان در خصوص کیفیت پرسپولیس در مقایسه با فصل گذشته تصریح کرد: پرسپولیس به دو دلیل است که کیفیت خوب سابقش را حفظ کرده است. یک مدیران باشگاه پرسپولیس استخوان‌بندی تیم را حفظ کرده‌اند و یکی دیگر آوردن بازیکن‌های خوب و با تجربه است که سبب شده پرسپولیس چند فصل پیاپی قهرمان لیگ شود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره جدایی عیسی آل‌کثیر نیز گفت: چنین تصمیماتی از سوی بازیکن، شخصی است. ولی باشگاهی که به بازیکن کمک می‌کند بازیکن هم باید جواب محبت‌های باشگاه را بدهد. وقتی که آل‌کثیر مصدوم و محروم بود پرسپولیس صبر کرد و دوباره با او تمدید کرد. اما او در حق پرسپولیس کم لطفی کرد. وقتی که بازیکنی در لسیت مازاد تیم نیست و مربی خواهان ماندن او در تیم است چرا باید برود؛ تنها دلیل رفتن او بحث مالی است و امیدوارم آل‌کثیر در تیم جدیدش موفق باشد.

وی در مورد شرایط پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: قطعا پرسپولیس کار سختی دارد و هیچ‌وقت نباید امکانات باشگاه‌های ایرانی و عربی را مقایسه کرد. آنها در حال حاضر با بهترین بازیکنان دنیا وارد این مسابقات می‌شوند. لیگ قهرمانان امسال با سال‌های دیگر فرق دارد چون هر سالی که می‌گذرد قطعا شرایط سخت خواهد شد. پرسپولیس بازیکنان با تجربه‌ای جذب کرده که می‌توانند در لیگ قهرمانان به تیم کمک کنند.

درخشان گفت: بیشتر بازیکنان پرسپولیس تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند و تنها بازیکنی که در آسیا بازی نکرده، شهاب زاهدی است که چند سالی لژیونر بود. به نظر من او می‌تواند در خط حمله به پرسپولیس کمک کند.