مهاباد - ایرنا - تصادف رانندگی مکرر در مسیر مهاباد به بوکان معروف به (جاده برهان) و کشته و مصدوم شدن تعداد زیادی از هموطنان طی یک ماه گذشته، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز این محور را در دستور کار مسوولان قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال‌هاست، جاده برهان با واژه قتلگاه توصیف می‌شود ولی وقوع حوادث دلخراش و تصاویر پخش شده از تصادفات همراه با کشته و مصدوم شدن مردم در این مسیر، حسیاست اصلاح و بازسازی این جاده را در بین مسوولان بیشتر کرد.

طی بازدید میدانی فرماندار ویژه مهاباد، مدبران راهداری، پلیس راهور و جمعی از مسوولان این شهرستان از محور برهان تصمیماتی برای رفع نقاط حادثه خیز گرفته که عملیات اجرایی آن با اولویت و در اسرع وقت آغاز خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه این بازدید اظهار کرد: چهار نقطه حادثه خیر محور مهاباد به بوکان با همراهی و کارشناشی عوامل پلیس راهور و راهداری شناسایی شد.

حسن عباسی ادامه داد: در این بازدید مسایل و مشکلات فنی راه بررسی و برای نقاط در نظر گرفته شده و نصب علایم هشدار دهنده، تابلو و اصلاح در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش تصادفات این محور اضافه کرد: همچنین تردد خودروهای سنگین در این محور به استثنای دستگاه‌های حامل سوخت و مواد غذایی با توجه به عرض کم جاده ممنوع و نظارت پلیس راهور در این بخش بیشتر خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد یادآور شد: از هموطنان و رانندگان نیز درخواست داریم با توجه به فرعی بودن این مسیر نهایت دقت و رعایت دستورالعمل های راهنمایی و رانندگی را هنگام تردد داشته باشند.

به گزارش ایرنا، طی یک ماهه گذشته بیش از ۱۰ نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی این مسیر کشته و بیش از ۳۰ نفر هم مصدوم شده‌اند.

مسیر مهاباد به بوکان (جاده برهان) ۶۵ کیلومتر طول دارد و به علت وجود پیچ‌های خطرناک تردد اتوبوس و کامیون و سبقت در ۸۰ درصد این مسیر ممنوع است.

این مسیر به علت آنکه ارتباط دهنده استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، همواره یکی از پرترددترین مسیرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی محسوب شده و حذف نقاط حادثه‌خیز و افزایش عرض آن در کاهش حوادث رانندگی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.