گچساران - ایرنا - رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: هشت طرح عمرانی با اعتبار ۳۹ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در جاده های اصلی و فرعی این شهرستان در دست اجراست .

محمد رضا عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه و شهر سازی بیش از هشت طرح عمرانی بزرگ شامل کنار گذر، قطعه یک جاده گچساران باباکلان، طرح رگ سفید گچساران، کمر بندی ، جاده گچساران باباکلان قطعه ۲ و قطعه سوم جاده گچساران- بابا کلان ، مجتمع فرهنگی و هنری گچساران و محوطه سازی مصلی در دست اجرا دارد.

وی بیان کرد: طرح کمربندی گچساران با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۵ درصد و اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت می باشد و هم اکنون این طرح فعال و قسمتی از این طرح آسفالت و در حال تکمیل شدن پل های مسیر است.

عابدی ابراز کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان بطول ۱۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در حال ساخت است و این طرح در حال قیر پاشی و آسفالت کردن است.

وی اظهار کرد: این طرح با اعتباری بیش از ۲۹۰ میلیاردریال در حال ساخت است و در هفته دولت امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

عابدی تصریح کرد: جاده گچساران باباکلان قطعه ۲ با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد فعال می باشد و این طرح در حال گذراندن مراحل قانونی برای انفجار قسمتی ازمسیر است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: این طرح با اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی افزود: قطعه سوم جاده گچساران- بابا کلان بطول سه و نیم کیلومتر با اعتباری بیش از یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

عابدی عنوان کرد: باند دوم کنار گذر گچساران از سوی پیمانکار شرکت جهاد گران بطول ۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی چهار درصد در دست ساخت می باشد و این طرح هم اکنون در حال خاکبرداری ابتدای مسیر واقع در فلکه نرگسی است.

وی ادامه داد: این طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال در حال ساخت می باشد که برای تکمیل آن به ۲۴۰ میلیارد ریال نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: طرح رگ سفید گچساران به طول ۱۵ و نیم کیلومتر با پیشرفت ۶۳ درصد در دست ساخت است این طرح هم اکنون فعال و در حال بیس ریزی می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکل پرداختی ماده ۲۳ این طرح هنوز به اتمام نرسیده و این طرح با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.

عابدی اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری پردیس با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع و با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در دست اجراست.

وی تصریح کرد: این طرح فرهنگی با بیش از ۱۸۳ میلیارد ریال در دست ساخت می باشد که برای تکمیل این طرح بیش یکهزار میلیارد ریال نیاز است.

عابدی ابراز کرد: محوطه ساز مصلی گچساران با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست ساخت می باشد که برای تکمیل این طرح بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: ۲۲ هزارو ۷۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح های راهسازی گچساران نیاز است.

عابدی گفت: دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت های حوزه راه توجه ویژه ای دارد و تکمیل طرح های حوزه راه نقش مهمی در توسعه همه جانبه شهرستان خواهد داشت.