مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اولویت دولت حل مشکلات مردم است، گفت: اگر مشکلات مردم انباشت شود باعث نارضایتی آنان می‌شود لذا مسوولان باید همفکری و هم افزایی برای حل مسایل مردم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر شهرستانی در بوکان اظهار کرد: سفرهای استانی رییس جمهور شتاب بخشی در زمینه توسعه بوده و وضعیت مردم را بهبود بخشیده است.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه تمرکز زدایی اظهار کرد: اکنون اختیارات مسوولان برای جذب و اختصاص اعتبارات برای طرح های مختلف افزایش پیدا کرده است.

معتمدیان ادامه داد: اولویت دولت تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و در این راستا سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ طرح نیمه تمام در استان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری در خصوص تعیین تکلیف بافت فرسوده در شهرهای مختلف استان، گفت: نقشه راه سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرهای مختلف این استان در ستاد بازآفرینی تهیه شود.

ستاد بازآفرینی باید در تمامی شهرستان‌های استان فعال شود.

وی افزود: با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهری مشکلات این سکونت‌گاه‌ها در زمینه های بهداشتی، آموزشی و دستگاه‌های خدمات رسان به صورت میدانی بررسی شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: پروژه‌های مختلف باید برای این سکونت‌گاه‌ها تعریف و اعتبارات استانی لازم برای این پروژه ها تخصیص پیدا کند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید زمینه را برای حضور و جذب سرمایه گذاران را فراهم کنند.

معتمدیان یادآور شد: استعلام دستگاه‌های مختلف باید در کمترین زمان ممکن اخذ شود و دستگاه‌های که در زمینه کوتاهی می‌کنند مورد پیگیری قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سفر سال گذشته استاندار آذربایجان غربی به بوکان ۲۰ مصوبه به تصویب کارگروه رسید.

یاسر رهبردین افزود: از این تعداد ۱۳مصوبه اجرا شده و ۶ مصوبه در دست اجراست و یک مصوبه نیز غیرقابل اجرا بوده است.

فرماندار بوکان هم گفت: بررسی مصوبات سفر سال گذشته استاندار آذربایجان غربی به بوکان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خشایار صنعتی افزود: امروز استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران کل از تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان بازدید کردند.

شهردار بوکان نیز گفت: هم اکنون این شهر از نظر جمعیتی یکی از پرتراکم ترین شهرهای کشور است.

ناصح محمدخانی افزود: این شهر با یک هزار و ۷۶۰ هکتار مساحت بیش از ۱۹۳ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ۴۲ کیلومتر از اراضی حاشیه بوکان به این شهر الحاق شده است.

در این نشست مصوبات طرح‌های سفر استاندار آذربایجان غربی در بخش‌های راه و شهرسازی، آبرسانی، فاضلاب شهری و روستایی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش و جهادکشاورزی بررسی و راهکارهای مناسب آنها شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در اولین برنامه سفر خود به بوکان از کارخانه سیمان کاوان، کشتارگاه صنعتی هانا مرغ، لوله و پلی اتیلن و پروفیل موکریان بوکان و داریا استیل در این شهرستان بازدید کرد.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و در واقع این شهرستان دروازه استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی به سمت استان‌های غرب و جنوب غربی کشور است.