تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

تهران - ایرنا - سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سرمی برند، طی چند ماه اخیر تلاش کرده اند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد و در این راستا به خیال‌باقی برای اتصال سرزمین‌های اشغالی به شبه جزیره عربی رو آورده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز یکشنبه به نقل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برخی مطالب منتشر شده در روزنامه های آمریکایی مبنی بر تلاش واشنگتن برای سازش احتمالی بین رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی" نوشت: تل آویو می‌تواند از طریق قطار میان (سرزمین های اشغالی) با عربستان و شبه جزیره عربی اتصال برقرار کند.

این روزنامه نوشت: این اظهارات نتانیاهو در ابتدای جلسه امروز هفتگی کابینه و در واکنش به مطالبی بیان شد که روزنامه های آمریکایی درخصوص تلاش برای پیشبرد روند سازش میان تل آویو و ریاض منتشر کرده اند.

از زمانی که دولت راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو آغاز به کار کرده و معادلات منطقه ای در چند ماه اخیر به زیان این رژیم رقم خورده و بین کشورهای مسلمان منطقه همگرایی بیشتری ایجاد شده است، آن دسته از کشورهای عربی که عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق‌نامه سازش موسوم به "توافق ابراهیم" آغاز کرده بودند، تا حد زیادی این روند را متوقف کرده اند.

این درحالی است که بنا به اعلام رسانه های آمریکایی، کاخ سفید با هماهنگی تل آویو تاکنون چندین بار با اعزام فرستادگان خود به ریاض تلاش کرده تا به توافقی احتمالی با عربستان برای برقراری روابط با تل آویو دست یابد اما تاکنون به در بسته خورده است.

چند مقام آمریکایی پیشتر در گفت‌ وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده بودند که گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان صحت ندارد.

برخی رسانه های صهیونیستی نیز پیشتر از شرط و شروط بزرگ ریاض برای چنین اقدامی سخن گفته بودند.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.