بندرعباس - ایرنا - پلیس هرمزگان محموله‌های کالاهای قاچاق متنوعی را کشف و توقیف کرده که از کشف زمین خواری و دام زنده تا توقیف سوخت و انهدام سارقان منزل در آن‌ها به چشم می‌خورد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در استان خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اطلاعاتی فردی را که در یکی از روستاهای تابعه شهرستان بندرعباس اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده بود، شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل اعزام که با بررسی‌های میدانی صورت گرفته، مشخص شد ۲ هزار و ۳۵۱ مترمربع از اراضی ملی با شیوه و شگرد دیوارکشی و ساخت وساز غیرمجاز مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفته است .

این مقام انتظامی هرمزگان با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی یکی از اولویت‌های ماموریت پلیس است، تصریح کرد: در این رابطه ۲ متهم احضار و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار جاویدان، ارزش اراضی ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد .

کشف ۲۴ تن ماهی خشک قاچاق در بندرخمیر

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تیزهوشی ماموران انتظامی شهرستان خمیر در بازرسی از یک دستگاه کامیون، نزدیک به ۲۴ تن ماهی خشک قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار جاودان یادآورشد: ماموران انتظامی پاسگاه پهل شهرستان بندرخمیر، حین کنترل خودروهای عبوری محور بندرخمیر به بندرلنگه، به یک دستگاه کامیون مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را جهت بررسی متوقف و در بازرسی از آن ۲۳ تن و ۹۴۰ کیلوگرم ماهی خشک قاچاق کشف و ضبط کردند و در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

قاچاقچیان دام در هرمزگان زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی استان قاچاقچیان احشام در انتقال ۳۹۲ راس دام زنده ناکام ماندند.

سردار جاویدان اظهار کرد: ماموران انتظامی استان با تلاش شبانه‌روزی هفته گذشته موفق شدند ضمن شناسایی و توقیف چهار دستگاه خودرو حامل احشام و در بازرسی از یک باراندار، ۳۹۲ راس دام زنده قاچاق کشف کنند.

وی افزود: دراین رابطه پنج نفر از عوامل قاچاق شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده‌های جداگانه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان، ارزش مالی احشام کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۲۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سردار جاویدان ادامه داد: طرح‌های پاک‌سازی نقاط و محلات آلوده به قاچاق کالا، سوخت، احشام و موادمخدر به صورت منظم و هفتگی در استان اجرا و پلیس در بحث مبارزه با قاچاق از هیچ کوششی دریغ نکرده و با جدیت و اقتدار با مخلان نظم اقتصادی برخورد می‌کند.

چهار دیواری محل تخلیه سوخت قاچاق

جانشین انتظامی هرمزگان نیز از شناسایی و توقیف یکدستگاه تانکر حامل ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق دریک چهار دیواری در یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس خبرداد.

سرهنگ مهرداد مشوق گفت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان با کسب خبری مبنی بر انباشت مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس، بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات فنی پلیسی محل انباشت و تخلیه سوخت قاچاق را در یک چهار دیواری از یک دستگاه تانکر سوخت که در حال تخلیه سوخت بوده، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تانکر، ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان تصریح کرد: دراین رابطه یک دستگاه تانکر حمل سوخت توقیف و پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان سیم در پارسیان

فرمانده انتظامی پارسیان گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی این شهرستان ۲ سارق که بیش از ۱۰۰ متر فنس و سیم خاردار سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سید غلامرضا حسینی اظهار کرد: درپی وقوع سرقت سیم و فنس‌های یک شرکت در پارسیان و متواری شدن سارق یا سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران کلانتری مرکزی شهرستان پارسیان با گشت زنی‌های هدفمند پنهان و آشکار ۲ نفر ازسارقان را در حین سرقت فنس با استفاده از دستگاه هوابرش، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پارسیان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار ۱۰۰ متر فنس، تعداد ۲۰ عدد لوله گالوانیزه و سیم خاردار سرقتی کشف و یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس متعلق به سارقان که در جابجایی اموال سرقتی استفاده می‌شد، توقیف شد.

سرهنگ حسینی ارزش اموال سرقتی کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرده و خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و اموال کشف شده با تنظیم صورت جلسه به نماینده شرکت تحویل شد.

توقیف پژو حامل تریاک در عملیات پلیس رودان

فرمانده انتظامی رودان از توقیف یک دستگاه خودروی پژو حامل ۷۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک هنگام عبور از محدوده یکی از مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین زارعی در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر رودان، از انتقال محموله موادمخدر ازشهرستان کهنوج به بخش رودخانه مطلع که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با استقرار در مسیر عبور این خودرو به آن دستور ایست دادند که راننده خودرو با مشاهده حضور پلیس در این محور غافلگیر شده بود، اقدام به فرار کرده و در ادامه پس از مواجهه با تعقیب و مراقبت ضربتی ماموران با به جای گذاشتن خودرو و با استفاده از پوشش گیاهی و عوارض طبیعی منطقه از دید ماموران خارج شد.

فرمانده انتظامی رودان تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف کردند که اقدامات و پی جویی های پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

انهدام باند سه نفره سارقان منزل در قشم

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از دستگیری سه نفرسارق و مالخر و کشف ۱۹ فقره سرقت منزل توسط مأموران کلانتری ۱۱ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب کاظمی در تشریح این خبر اظهار کرد: درپی اظهار نارضایتی تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه کولرهای منازلشان در شهر قشم به سرقت رفته است، شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار ماموران تجسس کلانتری۱۱ جانبازان قرار گرفت .

وی بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند یک نفر سارق و مالخر که در حرفه تعمیر و نصب کولر گازی بوده را شناسایی و طی یک عملیات وی را دستگیر و از طریق این فرد ۲ نفر از همدستانش را در شهر قشم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات انجام شده متهمان تاکنون به ۱۹ مورد سرقت کولرهای گازی و موتور این کولرها ازمنازل شهروندان قشمی اقرار و اموال مسروقه نیز از محل اختفای این افرادکشف شد.

وی با اشاره به اینکه اموالی که از این سارقان کشف شده، پس از سیر مراحل قانونی به مالباختگان تحویل شد، اضافه کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی واز آن طریق روانه زندان شدند.