کرمان - ایرنا - رییس کمیته پاورلیفتینگ کارگری بانوان کشور می‌گوید، برخی باورها درباره این ورزش در حوزه زنان درست نیست که باید اصلاح شود.

مریم اسفندیارپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: متاسفانه بحث آگاه‌سازی در رشته پاورلیفتینگ به گونه ای بوده که عده ای گمان می کنند برای درخشیدن در این رشته باید درشت هیکل باشید و یا پس از ورزش کردن، بدنی عضلانی پیدا می کنید.

وی افزود: این موارد برای برخی از بانوان در مقایسه با آقایان ناخوشایند است در حالی که ورزش پاورلیفتینگ اصلا به این شکل نیست و شما می توانید بدن خود را قوی کنید و پایه قدرت جسمانی خود را بدون حجم عضلانی و شکل نافرم ارتقا دهید.

اسفندیارپور تصریح کرد: به استناد منابع پزشکی پاورلیفتینگ عملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها بسیار بالا می برد و موجب تراکم استخوان و بهبود عملکرد قلب و ریه ها و دیگر اندام حیاتی می شود، هرمون‌های زنانه را نیز تنظیم می کند و این موضوع بسیار جالب است.

رییس کمیته پاورلیفتینگ کارگری بانوان کشور عنوان کرد: براساس آخرین تحقیقات و مقالات علمی استاندارد جهانی، پاورلیفتینگ به اندازه ورزش های مادر می تواند در حوزه سلامت جامعه اثرگذار باشد و این ورزش تبعات مناسبی برای بنیان خانواده و سلامت روان جامعه خواهد داشت.

وی یادآور شد: ورزش در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد بسیار اثرگذار است و یک مادر ورزشکار براساس آمارها، خانواده سالمی خواهد داشت.

اسفندیارپور در خصوص دریافت کردن لقب پهلوان زن نیز گفت: قهرمان و پهلوان واقعی همسران، مادران، فرزندان و خانواده شهدا هستند و خود را لایق این عنوان نمی دانم و روح شهدا آنقدر بزرگ است که در هیچ عنوانی نمی گنجد.

مهجوریت ورزش زنان

وی با بیان اینکه ورزش بانوان مهجور مانده و این قشر مظلوم واقع شده‌اند گفت: بودجه سازمان‌ها اغلب به رشته های همچون فوتبال اختصاص می یابد و بیشتر مختص آقایان است.

اسفندیارپور با بیان اینکه کرمان قطب صنعتی و معدنی کشور است و تعداد شرکت های صنعتی در این استان کم نیست افزود: از مسئولان و مدیران کارخانجات درخواست می کنم که به ورزش بهای بیشتری بدهند.

وی اظهار داشت: شاید تعداد بانوان کارگری زیاد نباشد اما حمایت از آنان می تواند بسیار موثر باشد، زمانی که بانو را به ورزش تشویق و ترغیب می کنید او قدرتی پیدا می کند که می تواند در بهره‌وری کاری و بازدهی کاری آنان اثرگذار باشد.

مریم اسفندیارپور به عنوان رییس کمیته پاورلیفتینگ جامعه کارگری بانوان کشور دارای لقب پهلوان زن است و رکورد نگهداشتن خودرو با وزن یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم روی پاها را دارد.