شهرری - ایرنا - اجتماع چهار هزاری نفری بانوان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام شهر  تهران در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) روز یکشنبه برگزار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران (شهرری) در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: تجمع چهار هزار نفری خواهران هیات رزمندگان اسلام شهر تهران با حضور حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنس(ع)، رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ و علمای حوزه و دانشگاه با مشارکت معاونت علمی و فرهنگی آستان در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) امروز یکشنبه برگزار شد.

مهدی مالمیر در خصوص هدف از برگزاری این مراسم اظار داشت: این تجمع در اعتراض به هتک حرمت به قرآن کریم ومحکومیت اقدامات هنجارشکنانه وضعیت حجاب با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی حسن شال بافان و علی مهدوی نژاد برگزار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران خاطرنشان کرد: در این اجتماع، تجمع کنندگان با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردها، خشم و انزجار خود را نسبت به هتک حرمت به قرآن کریم اعلام کردند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این اجتماع اظهار داشت: زنان در کربلا نقش بالایی داشتند و رنج و محنتی که حضرت زینب (س) کشید بیشتر و سخت تر از شهدای کربلا بود زیرا پس از روز عاشورا سختی‌های زنان شروع شد و مقام و ارج این بانوی صبر و استقامت نیز بالاتر از شهدا است.

وی بنیانگذار روضه های خانوادگی را حضرت زهرا (س) خواند و افزود: جلسه های روضه‌های خانگی زنان سرچشمه ایمان و معرفت است و بانوان باید از طریق گسترش این جلسات نقش خود را در مقابله با دشمن ایفا کنند چرا که دشمن بیشتر از اسلحه، از کارهای فرهنگی و مذهبی می‌ترسد.

حجت الاسلام پناهیان در رابطه با توجه به قرآن تاکید کرد: زنان بواسطه مسئولیتهایی اسلام بر آنها نهاده است از مردان فرهنگ‌ سازتر هستند و لذا مادران باید قرآن را بیش از این در زندگی دختران جاری کنند تا تحول عمیقی در رابطه مادران با دختران پدید بیاد.