یزد- ایرنا- تیم فوتبال یزدلوله در هفته هیجدم و پایانی مرحله نهایی لیگ دسته سه قهرمانی کشور در دیداری خانگی و حساس از تیم پرسولیس شیراز پذیرایی می‌کند که برای بقا باید حریف را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، این مسابقه مهم در خوان آخر گروه سه لیگ دسته سه باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸ امروز ( دوشنبه ) نهم مردادماه در زمین شماره یک ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار می‌شود.

مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته سه کشور با حضور ۳۰ تیم در سه گروه پیگیری می‌شود و در پایان تیم‌های اول مستقیم به لیگ دسته ۲ و از هر گروه سه تیم و در مجموع ۹ تیم به زیرگروه لیگ سقوط می‌کنند.

هم‌اکنون در گروه سه که تیم یزدلوله قرار دارد، تیم شناورسازی قشم با کسب ۳۴ امتیاز صدرنشین است و جواز حضور در لیگ دسته ۲ را برای فصل آینده بدست آورده است.

همچنین تیم فوتبال سپاهان نوین اصفهان با کسب ۳۰ امتیاز در مکان دوم و تیم شایان دیزل فارس با ۱۹ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی مسابقات قرار دارد.

تیم فوتبال یزدلوله که تنها نماینده استان در لیگ دسته سه کشور است تا پایان هفته هفدهم با سه برد، ۹ مساوی و چهار باخت و کسب ۱۸ امتیاز در مکان هفتم گروه ۱۰ تیمی قرار دارد.

در پایان جدول گروه سه نیز تیم‌های ایرانجوان بوشهر با کسب ۱۸ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به یزدلوله در مکان هشتم، تیم پارسا باغملک خوزستان با ۱۶ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بیشتر در مکان نهم و پرسپولیس شیراز با ۱۶ امتیاز در قعر جدول و در رده دهم قرار دارد.

تیم فوتبال یزدلوله در فصل جاری مسابقات با وجود سرمایه گذاری قابل توجه و همچنین جذب کادرفنی غیربومی و بازیکنانی از سراسر کشور نتواست با کسب نتایج مناسب در بالای جدول قرار گیرد و به لیگ دسته ۲ صعود کند.

طی سال‌های گذشته یکی از آروزهای مهم جامعه ورزش و علاقه مندان فوتبال یزد، راهیابی تیم یزدلوله به لیگ دسته ۲ کشور بود که محقق نشد.

کارشناس فوتبال یزد اعتقاد دارد که تیم یزدلوله برای اینکه خیال خود را از ماندن در مرحله نهایی لیگ دسته سه راحت کند باید تیم پرسپولیس شیراز را در خانه شکست دهد.

علی محمد قادریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم شیرازی با توجه به اینکه در انتهای جدول رده بندی است امید چندانی برای بقا در این مرحله ندارد و باید بازیکنان یزدلوله به دور از هیجان با ارائه یک بازی منطقی حریف را شکست دهند.

وی بیان کرد: بازیکنان تیم یزدلوله از حیث قدرت بدنی و فنی از حریف خیلی سرتر هستند و با غلبه بر پرسپولیس و عبور از این تیم در مرحله نهایی لیگ برای سال آینده باقی می‌مانند.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: مسابقات هفته پایانی لیگ‌ها به خصوص در دسته سه همیشه حساس و برای تیم‌ها تعیین کننده است و نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت و یزدی‌ها در این دیدار باید فقط به دنبال شکست حریف باشند.

یزدلوله در فصل جدید رقابت‌ها در گروه سه با تیم‌های شناورسازی جام وطن قشم، هرنگ جوان بستک هرمزگان، ایرانجوان بوشهر، سپاهان نوین اصفهان، خرم کشت افلاک، پرسپولیس شیراز، شایان دیزل کوار فارس، نفت امیدیه و پارسا باغملک همگروه است.

لیگ در قالب سه گروه

مسابقات لیگ دسته سوم در سه گروه برگزار می‌شود که در گروه اول تیم‌های سامیت‌نو تهران، سرخ‌پوشان پاکدشت، کیای تهران، عقاب تهران، شادکام مشهد، شریعت نوین مشهد، پارسا صنعت خراسان جنوبی، نوین کشاورز علی‌آباد، ستارگان مردان پاشا و نیکا پارس چالوس حضور دارد.

همچنین در گروه دوم تیم‌های کویر مقوا تهران، پارسیان تهران، ستارگان سرخ تهران، آوالان کامیاران، عقاب تبریز، ستارگان اتحاد تبریز، رخش خودرو تبریز، ملوان (ب) بندرانزلی، شهرداری فومن و مقاومت آستارا مسابقات خود را برگزار می‌کنند.

سه تیم یزد در لیگ کشور

مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در پایان تیم‌های نخست هر گروه به صورت مستقیم به لیگ دسته دوم صعود می‌کنند و تیم‌های دوم و بهترین تیم سوم به لحاظ امتیازی در دو مرحله پلی‌آف نخست و نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت تیم برنده در مجموع بازی رفت و برگشت مرحله نهایی پلی آف به عنوان تیم چهارم به لیگ دسته دوم راه خواهد یافت.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۲ شهرستان در اختیار دارد.