زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی زنجان از کشف ۱۸ هزار و ۲۶۸ قوطی روغن (گریس) فاقد مجوز به ارزش تقریبی هفت میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ ایرج خانی پور روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: برابر اطلاعات پلیسی مبنی بر حمل کالای مظنون به قاچاق با یک دستگاه کامیونت مراتب در دستور کار عوامل پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به جاده های استان اعزام شدند و حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در عوارضی آزادراه تبریز - زنجان، کامیونت مذکور را رویت و متوقف کردند.
این مسوول گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۸ هزار و ۲۶۸ قوطی بالغ بر پنج هزار کیلوگرم گریس فاقد مجوز کشف و ضبط شد.
سرهنگ خانی پور یادآور شد: کارشناسان ارزش تقریبی این مقدار گریس را هفت میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شد و تحت رسیدگی است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف بنز ۲۵۰ میلیاردی در زنجان
فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف یک دستگاه سواری بنز کوپه به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سودجویان قصد داشتند این خودرو سواری را در پوشش یدک کش به تهران انتقال دهند.
سردار محمد طراقیه اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان زنجان حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت خودرو بر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بررسی های اولیه متوجه یک دستگاه سواری بنز در یدک کش کامیونت شدند و در استعلام مدارک هویتی، پی به قاچاق بودن آن بردند و کامیونت خودروبر را به یگان انتظامی منتقل کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه خودرو توقیفی بنز مدل کوپه بوده و ارزش ریالی آن را کارشناسان ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: خودروی توقیفی با هماهنگی قضایی تحویل املاک تملیکی سازمان تعزیرات حکومتی و یک نفر متهم همراه با پرونده مقدماتی به مقام قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین از هموطنان خواست: در صورت آگاهی از هر گونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.