سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: باشگاه های ورزشی استان بر اساس ۶۸ شاخص در هفت محور تخصصی مورد بررسی قرار و رتبه بندی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرزاد خاکی روز دوشنبه در اولین سمینار هم اندیشی و آموزشی رتبه بندی باشگاه های ورزشی کردستان در سنندج اظهار کرد: بر این اساس، باشگاه ها با توجه به کسب امتیازات در شاخص های مختلف که بالاترین آن یک هزار امتیاز است در چهار بخش ویژه، درجه یک، درجه دو و درجه سه رتبه بندی خواهند شد.

وی افزود: با هدف ساماندهی این بخش و تهیه و تدوین دستورالعمل رتبه بندی کلی باشگاه های منطقه غرب، با حضور مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان امور باشگاههای استان‌های ایلام، همدان، لرستان، کردستان، مرکزی و کرمانشاه طی روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان بر اهمیت این رتبه بندی در راستای ساماندهی باشگاه های ورزشی و تعیین نرخ ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: این دستورالعمل که از سوی دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان به استان ها ارسال شده است باید تا پایان شهریورماه سال جاری برای تمامی باشگاه های سطح استان اجرا شود.

خاکی ادامه داد: این رتبه بندی در راستای شناسایی سطح خدمات مناسب به جامعه ورزشی و همچنین احترام دو جانبه به حقوق باشگاهها از یک سو و در نظر گرفتن حقوق شهروندان و جامعه ورزشکاران از سوی دیگر انجام می شود.

در حال حاضر بیش از ۶۷ هزار ورزشکار کردستانی در رشته های مختلف ورزشی مشغول به فعالیت هستند.