شهرکرد- ایرنا- کارشناس مسوول حبوبات مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ارتقای بهره‌وری در افزون‌بر چهار هزار هکتار تغذیه متعادل از مزارع لوبیا این استان با موفقیت اجرا شد.

به گزارش ایرنا، پویش رئیسی روز دوشنبه تاکید کرد: طرح ارتقای بهره‌وری لوبیا شامل پروژه کشت ۲ ردیفه، آبیاری تِیپ، تغذیه متعادل است.

وی با اشاره به اختصاص افزون‌بر ۱۱ هزار هکتار از مزراع چهارمحال و بختیاری برای کشت انواع جبوبات در سال‌زراعی جاری افزود: از این سطح یک‌هزار و ۲۲۲ هکتار به کشت نخود، یک‌هزار و ۶۲۷ هکتار به کشت عدس، ۲ هزار و ۱۴ هکتار به کشت لوبیا قرمز، چهار هزار و ۱۳۷ هکتار به کشت لوبیا چیتی، یک‌هزار و ۵۸۶ هکتار به کشت لوبیا سفید، پنج هکتار به کشت لوبیا چشم‌بُلبُلی و ۴۷۳ هکتار به کشت ماش اختصاص یافت.

رئیسی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌زراعی جاری افزون‌بر ۲۳ هزار تُن انواع حبوبات از مزراع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح "جهش تولید" در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اجرای این طرح مُنجر به افزایش افزون‌‎بر ۲ هزار تُنی محصول نسبت به سال گذشته خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: در سال‌زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز در سطح بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.