اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با دهمین سال از اجرای طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین دولت‌های دو کشور با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی شش تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رسانه‌های دولتی پاکستان، در جریان سفر فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین به اسلام‌آباد ۶ تفاهمنامه همکاری بین دو کشور مرتبط با تعاملات اقتصادی و پیشبرد طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین امضا شد.

این تفاهمنامه‌ها در حضور شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و هی لیفنگ معاون نخست وزیر و نماینده ویژه شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین امضا شد. فرستاده ویژه شی جین‌پینگ همزمان با دهمین سال اجرای طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرده است.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت توسعه مشارکت اقتصادی با چین اعلام کرد که با امضای تفاهمنامه‌های جدید، مرحله جدیدی از طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین آغاز شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری در طرح‌های زیرساختی، انرژی آبی و خورشیدی زیرمجموعه راهروی مشترک اقتصادی، افزود که پاکستان و چین بر پیشبرد پروژه راهبردی خط ریلی ام-۱ نیز به توافق رسیدند.

براساس این گزارش، نماینده ویژه رئیس جمهوری چین قرار است طی امروز و فردا با رئیس جمهور و فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار کند.