مشهد -ایرنا-یک سخنران مذهبی گفت:خدمت به دین، فداکاری و ایثار و مردمی بودن از خصوصیات روحانیت اصیل شیعه است و شهید کامیاب مصداق این گونه روحانیت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار دوشنبه شب و در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد شهادت حجت الاسلام سید رضا کامیاب که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد افزود: علما وارثان پیامبران هستند بنابراین خدمت به دین، هدایت مردم و خدمت به جامعه از مهمترین وظایف روحانیت است و بایستی در راستای تحقق اهداف پیامبران تلاش کنند.

وی ادامه داد:شهدا دانش آموختگان مکتب عاشورا هستند و جهاد، مبارزه با ظلم و ستم و استکبارستیزی روش اولیای الهی و اهل بیت(ع) بوده است و شهادت از دیدگاه این بزرگواران هنگامه بشارت است.

خطیب این مراسم با اشاره به این که اسلام از جانب منافقین آسیب‌های زیادی دیده است اظهار کرد: بنابه آیات و روایات دینی انسان بایستی با تقوای الهی در برابر منافقین مقاومت کند.

شریعتی تبار با بیان این که شهید کامیاب با سخنرانی‌های روشنگرانه و حماسی ماموریت‌های سنگین و خطیری را انجام می‌داد گفت: این عالم مجاهد در سال ۱۳۴۷ در منطقه زلزله زده کاخک از نزدیک با رهبر معظم انقلاب آشنا و این آشنایی موجب آغاز فعالیت‌های سیاسی و تبلیغی ایشان در راستای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی ادامه داد: این شهید مجاهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به فعالیت خود در این مسیر ادامه داد و به افشای ضد انقلاب و منافقین پرداخت.

وی افزود: شهید کامیاب در انتخابات میان دوره‌ای دوم مرداد ماه سال۱۳۶۰ شرکت کرد و با رای قاطع مردم مشهد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزیده شد و سرانجام در روز هشتم مرداد ماه همان سال در حالی که از دفتر حزب جمهوری اسلامی خراسان عازم منزل بود توسط منافقین کور دل ترور و به مقام رفیع شهادت نایل شد.