یاسوج- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:نخستین ثمره لیموترش بهره برداران استان برداشت و وارد بازارهای استان شده است.

اکبر محمدی روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۱هزار تن محصول لیمو ترش از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت و روانه بازارهای مصرف در خارج و داخل استان شود.

وی بیان کرد: میزان برداشت لیموترش در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد یکهزار تن نسبت به پارسال افزایش یافته است.محمدی با بیان اینکه باغستان های لیموترش کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در شهرستان های گرمسیری به ویژه گچساران و باشت برداشت می شود تاکید کرد: برداشت این م

میوه های هسته دار تابستانی

حصول تا پایان شهریور ماه در ۶ هزار هکتار باغ استان ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برداشت میوه های هسته دار نیز از خرداد ماه در استان آغاز شده تاکید کرد :پیش بینی می شود تا مهرماه امسال ۲۵ هزار تن میوه هسته دار تابستانی شامل زردآلو، گیلاس، هلو و آلبالو تولید و روانه بازارهای مصرف شود.

وی اظهارکرد: این میزان محصول در حدود هفت هزار هکتار از سطح باغ‌های میوه‌های هسته دار تابستانی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بخش عمده‌ای از میوه‌های هسته دار استان در باغستان های شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون ۵۰درصد از میوه های هسته دار استان برداشت شده عنوان کرد: میوه‌های برداشت شده تابستانی در کهگیلویه و بویراحمد در بازارهای داخل استانی و استان‌های مجاور فروخته می شود.

سالیانه ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در ۴۱ هزار هکتار باغستان‌ کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.