به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، «علی خاکسار» افزود: اقلام تبلیغاتی گردشگری ادارات کل استانها به دستور معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ارزیابی و استانهای برتر در زمینه تولید محتوا با رویکرد بینالمللی معرفی شدند.
وی ادامه داد: ارزیابی بیش یک هزار و ۷۰۰ اقلام تبلیغاتی با رویکرد بینالمللی تولیدی سال ۱۴۰۱ اداراتکل استانها به عنوان اقدامی از سوی گروه تبلیغات و نمایشگاههای خارجی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور درحوزه تبلیغات خارجی و به منظور ارزیابی و نظارت مستمر بر روند تولیدات محتوایی و ترویج ظرفیتهای گردشگری کشور با هدف ساماندهی، استانداردسازی و اثربخشی تولیدات تبلیغاتی در عرصه بینالمللی انجام گرفته است.
معاون گردشگری استان همدان گفت: این ارزیابی که در چارچوب سه شیوهنامه و دستور ابلاغی شامل شیوهنامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری، راهنمای اصول تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری و راهنمای تولید عکسهای تبلیغاتی گردشگری انجام گرفته است، منتج به بررسی یک هزار و ۷۸۰ محتوای تولیدی از ۱۵ استان در ۷۲ شاخص شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هدف از انجام این ارزیابی محک کیفی اداراتکل استانی در تولید اقلام تبلیغاتی به منظور درک مناسبی از وضع موجود استانها در عرصه تولید محتوا و اتخاذ شیوه مناسبی جهت نیل به نقطه مطلوب در این عرصه است، تولیدات تبلیغاتی ارسالی از اداراتکل استانهای آذربایجانشرقی، ایلام، بوشهر، خراسانرضوی، خراسانجنوبی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد بررسی شدند.
خاکسار تاکید کرد: این ارزیابی از انطباق ۴۹/۵ درصدی تولیدات تبلیغاتی با استانداردهای ابلاغی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی حکایت دارد.
وی ادامه داد: در این بررسی استان مازندران در زمینه کاتالوگ و کتابچه، استان مرکزی در زمینه نقشه، استان زنجان در زمینه بروشور و عکس و استان کردستان در زمینه کلیپ و تیزر بیشترین انطباق با استانداردها را داشتهاند.
معاون گردشگری استان همدان گفت: همچنین طبق ارزیابی نهایی، استان همدان با ارائه محتوای ویژه گردشگری خوراک با انطباق استانداردها ۷۳/۳ درصد رتبه نخست را کسب کرده است و پس از آن استانهای زنجان و کردستان با ۶۳/۱ درصد بالاترین میزان انطباق را به خود اختصاص دادهاند.
وی افزود: پیرو این اقدام با هدف ارتقا و تکامل ارزیابی صورت گرفته الزام تعریف ردیف بودجه مشخص با عنوان تبلیغات و بازاریابی خارجی، تعریف دورههای آموزشی کاربردی مرتبط با تبلیغات و نیز ایجاد ابزار قانونی و انگیزشی به منظور ارتقای کیفی اقلام به صورت محتوای فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.