تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: رسالت اصلی ما توسعه، ترویج و احیای بازی‌های بومی و محلی است که انشاالله با کمک همین اعضای مجمع باید یک رویداد ملی در حوزه این ورزش‌ها در دستور کارمان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا پسندیده امروز با کسب ۳۷ رای به مدت ۴ سال رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شد. ور در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص برنامه‌های خود برای این فدراسیون اظهار داشت:‌ اولویت محور برنامه‌های ما اجرای برنامه‌های ویژه برای ساکنین روستا است که این رشته‌ها مورد علاقه آن‌ها نیز باشد.

وی ادامه داد: یک سری از برنامه‌ها هم از قبل باقی‌مانده که یکی از آن‌ها ثبت ملی پرچم است. این کار در دستور کار فدراسیون قرار دارد. رسالت اصلی ما توسعه، ترویج و احیای بازی‌های بومی و محلی است که انشاالله با کمک همین اعضای مجمع باید یک رویداد ملی در حوزه این ورزش‌ها در دستور کارمان قرار بگیرد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در مورد حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های این فدراسیون گفت: ما یک سناریو طراحی کردیم و دستگاه‌ها مختلف از جمله آموزش پرورش می‌تواند در این امر ما را کمک کند. ما می‌توانیم در قالب یک تفاهمنامه با وزارت آموزش و پورش در مدارس حضور داشته باشیم و در مفاد دروس دانش‌آموزان این ورزش‌ها آموزش و ترویج داده شود. زنگ‌های ورزش دانش‌آموزان نباید انحصارا برای ورزش‌های مدرن باشد و باید در آن ورزش‌های بومی نیز انجام شود. این ورزش‌ها جزو میراث ملی کشور ماست و ما مسوولیت گردمان است تا این رشته‌ها رواج پیدا کند.

پسندیده عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که رشته‌های بومی را به مناطق دیگر انتقال دهیم تا انتقال فرهنگ صورت بگیرد. ابتدا باید ثبت استانی داشته باشیم و در ادامه این رشته‌ها به سطوح ملی اشاعه پیدا می‌کند. نهایتا برنامه‌ ما این است که برخی رشته‌ها که در آن قابلیت توسعه فرا ملی وجود دارد، به خارج از کشور انتقال پیدا کند.