اصفهان-ایرنا-رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امکانات ورزشی ۲۰۰ باب مدرسه اصفهان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، کمال حیدری روز سه‌شنبه گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ منعقد شده میان این سازمان و اداره کل آموزش و پرورش استان، از ۱۵مرداد تا پایان تابستان امسال، امکانات ورزشی حدود ۲۰۰ باب مدرسه شهر اصفهان در قالب طرح موسوم به "عصر ورزش" در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا به ورزش و بازی در حیاط این فضاهای آموزشی بپردازند.

وی با بیان‌اینکه طرح مزبور بدنبال مهیا ساختن برقراری عدالت ورزشی برای همه شهروندان و در راستای حرکت این سازمان به سمت تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» است، اظهار داشت: دلیل نامگذاری این طرح این است که شهروندان بتوانند عصرهای تابستان به نزدیکترین مدرسه محل زندگی خود مراجعه کنند و به ورزش و تفریحات دورهمی بپردازند.
شعار "اصفهان من، شهر زندگی"، شعار سیستم مدیریت شهری این دیار در دوره جدید است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اعلام رایگان بودن استفاده از این امکانات برای شهروندان تصریح کرد: مدرسه بعنوان مهمترین پایگاه تعلیم و تربیت سهم بسیار مهمی در رشد و تعالی محله‌ها دارد و محیط امن آنها موجب می‌شود تا افراد جامعه بویژه والدین و فرزندانشان با آسایش و رغبت بیشتری به این مراکز مراجعه کنند.

حیدری افزود: همچنین می‌توان با اعمال مدیریت در مدارس و استفاده بهینه از امکانات و فضای فیزیکی آن به ارتقاء شور و نشاط آحاد جامعه و در نتیجه پرورش و تکوین شخصیت شهروندان بویژه نوجوانان و جوانان اهتمام ورزید.

وی هدف از این طرح را حفظ و ارتقا شور و نشاط و بالندگی بین ساکنان محله‌ها و افزایش دسترسی محله‌محور به امکانات برای فعالیت فیزیکی و هیجانی در کلیه گروه‌های سنی، ارتقا نشاط اجتماعی و بهبود سلامت روانی در بین ساکنان محله‌ها و افزایش سرانه ورزشی در اصفهان بیان کرد.

حیدری گفت: برنامه "عصر ورزش" روزهای زوج ویژه خانم‌ها و روزهای فرد ویژه آقایان از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد محدودیت سنی ندارد و شامل بیشتر بازی‌های سنتی مانند هفت سنگ،بازی با طناب، پله چفته، وسطی و...، بازی‌های دورهمی مانند پانتومیم، شطرنج، مارپله، دوزبازی، بازی خنده و... و ورزش‌های تیمی مثل فوتسال، والیبال، بسکتبال می‌شود و شرکت‌کنندگان بر اساس علایق خود در آنها شرکت می‌کنند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از شهروندان خواست برای استفاده از این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر به لینک app.isfahan.ir مراجعه کنند یا با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.