ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای ساماندهی فعالیت مشاوران املاک در سطح استان بازرسی‌های مستمر از این صنف صورت گرفت که به دلیل تخلفات انجام گرفته تاکنون ۱۷ مغازه مشاور املاک متخلف پلمب شده است.

به گزارش ایرنا، سید محسن حمزه‌لو روز سه‌شنبه در دیدار با بازرسان وزارت راه و شهرسازی در بحث تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، اظهار کرد: هفت هزار و ۱۸۰ بنگاه مشاور املاک در سطح استان وجود دارد که تاکنون یک‌هزار و ۴۲۳ مورد بازرسی از آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از بازرسی ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه‌های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان انجام گرفته و واحدهای مشاور املاک متخلف بیش از ۱۸ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: اخلالگران بازار مسکن بدلیل اخلال در بازار املاک و تفکیک و خرید و فروش اراضی ملی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

حمزه‌لو تاکید کرد: برای ۲ مشاور املاک به دلیل تخلفات انجام شده، با دستور دادستان مرکز استان قرار بازداشت موقت صادر شده است.

وی یادآور شد: بازرسی و نظارت بر فعالیت تمام بنگاه‌های مشاور املاک با جدیت ادامه دارد تا روند عملکرد فعالیت این بخش ساماندهی شود.