یزد- ایرنا- مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته سه فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در فصل جاری به پایان رسید و تیم یزدلوله با کسب ۲۱ امتیاز و قرار گرفتن در مکان هشتم جدول رده بندی به کار خود در لیگ پایان داد.

به گزارش ایرنا، در پایان مسابقات گروه سه لیگ دسته سه کشور که تیم یزدلوله به عنوان تنها نماینده استان حضور داشت تیم شناورسازی قشم با کسب ۳۴ امتیاز به مقام قهرمانی رسید و جواز حضور در لیگ دسته ۲ را با اقتدار کسب کرد.

همچنین در این گروه که تیم‌های مدعی زیادی حضور داشتند سپاهان نوین اصفهان با کسب ۳۳ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و به مرحله پلی آف رسید.

همچنین تیم شایان دیزل فارس با ۳۲ امتیاز در رقابتی بسیار نزدیک با تیم‌های شناور سازی قشم و سپاهان نوین اصفهان با کسب ۳۲ امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی گروه سه قرار گرفت.

تیم فوتبال یزدلوله به رغم هزینه زیاد برای آماده سازی و حضور در لیگ امسال و جذب کادرفنی و بازیکنان غیربومی با کسب ۲۱ امتیاز در مکان هشتم جدول رده بندی گروه ۱۰ تیمی لیگ قرار گرفت .

همچنین تیم‌های خرم کشت افلاک خرم آباد با کسب ۱۹ و تیم پرسپولیس شیراز با کسب ۱۶ امتیاز به ترتیب در مکان‌های نهم و دهم ( پایانی ) گروه سه لیگ دسته کشور قرار گرفتند.

انتظار جامعه ورزش یزد و علاقه مندان به رشته فوتبال استان بود که تیم یزدلوله امسال با بهره‌گیری از تجربه تلخ سال‌های گذشته خود به لیگ دسته دوم کشور صعود کند.

جایگاه ضعیف فوتبال یزد در لیگ‌های کشور

به رغم هزینه‌های زیادی که برای حضور یزدلوله در لیگ امسال و جذب کادرفنی غیربومی و جذب بازیکنان از سراسر کشور انجام شد ولی باید باز در فصل آینده در صورت تیمداری از صفر شروع کند.

برای فوتبال یزد که یک استان معدنی و صنعتی محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های خوب در بخش‌های مختلف و علاقه مندان زیاد به ورزش است به هیچ وجه پذیرفته نیست که هم‌اکنون جایگاه خوبی در فوتبال کشور ندارد.

ینکه همه ساله هزینه زیادی برای حضور تیم‌های استان در لیگ‌های کشور صرف شود و در پایان هیچ نتیجه‌ای بدست نیاید و فقط بودجه خرج شود اصلا قبول و پذیرش نیست.

بدون شک باید علت وضعیت نامناسب فوتبال یزد در لیگ‌های کشور به صورت دقیق و علمی بررسی و برای برون رفت از وضعیت بد موجود یک اقدام عاجل و شایسته به عمل آید.

هم‌اکنون اکثر استان‌های همجوار یزد در لیگ‌های مختلف کشور دارای تیم‌های متعدد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند ولی یزد هیچ جایگاهی ندارد.

اینکه هر سال از بودجه استان صرف تیمداری در فوتبال شود و در پایان هیچ چیز عاید نشود موضوع مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و باید ریشه یابی و مسئولان امر به عملکرد ضعیف خود پاسخگو باشند.

یزدلوله در فصل جدید رقابت‌ها در گروه سه با تیم‌های شناورسازی جام وطن قشم، هرنگ جوان بستک هرمزگان، ایرانجوان بوشهر، سپاهان نوین اصفهان، خرم کشت افلاک، پرسپولیس شیراز، شایان دیزل کوار فارس، نفت امیدیه و پارسا باغملک همگروه بود.

لیگ در قالب سه گروه

مسابقات لیگ دسته سوم در سه گروه برگزار شد که در گروه اول تیم‌های سامیت‌نو تهران، سرخ‌پوشان پاکدشت، کیای تهران، عقاب تهران، شادکام مشهد، شریعت نوین مشهد، پارسا صنعت خراسان جنوبی، نوین کشاورز علی‌آباد، ستارگان مردان پاشا و نیکا پارس چالوس حضور داشتند.

همچنین در گروه دوم تیم‌های کویر مقوا تهران، پارسیان تهران، ستارگان سرخ تهران، آوالان کامیاران، عقاب تبریز، ستارگان اتحاد تبریز، رخش خودرو تبریز، ملوان (ب) بندرانزلی، شهرداری فومن و مقاومت آستارا مسابقات خود را برگزار کردند.

سه تیم یزد در لیگ کشور

مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و در پایان تیم‌های نخست هر گروه به صورت مستقیم به لیگ دسته دوم صعود می‌کنند و تیم‌های دوم و بهترین تیم سوم به لحاظ امتیازی در دو مرحله پلی‌آف نخست و نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت تیم برنده در مجموع بازی رفت و برگشت مرحله نهایی پلی آف به عنوان تیم چهارم به لیگ دسته دوم راه خواهد یافت.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌ یزدلوله در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۲ شهرستان در اختیار دارد.