گرگان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: این اداره‌کل توانست در زمینه میزان تعهد و تحقق ساخت واحدهای مسکونی قابل واگذاری به مددجویان جامعه هدف در سه ماهه نخست سال جاری، رتبه اول کشور را به دست آورد.

عارف کیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعهد ساخت واحد های مسکونی قابل واگذاری ۴۹۸ واحد بود که با تلاش‌های انجام شده، موفق شدیم با رشد ۸۰ درصدی این تعداد را به ۷۱۹ واحد برسانیم.

وی با اشاره به این که تخصیص مناسب و به موقع اعتبارات مورد نیاز از عمده دلایل اصلی این عنوان بوده، بیان کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته موفق شدیم با رشدی ۳۰۰ درصدی، ۹۵۹ واحد مسکونی را به مددجویان جامعه هدف واگذار کنیم.

وی یادآور شد: این میزان رشد تحقق نسبت به تعهد، باعث شد میزان اعتبارات دریافتی گلستان در این بخش با تهران و استان‌های بزرگ و پرجمعیت کشور قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی گلستان در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول واگذاری مسکن مددجویی در سه ماهه نخست سال جاری اضافه کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، توانستیم برای امسال، سهمیه ۴۰۰ واحدی تعهد ساخت مسکن مددجویی را به ۸۵۵ واحد ارتقا دهیم.

کیانی افزود: تلاش داریم این میزان افزایش هم به هزار واحد برسانیم.

وی با بیان محقق شدن سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم و تلاش خوب دفتر مسکن این اداره کل، از جهش "۴۰۰ درصدی" در میزان جذب اعتبار مسکن مددجویی خبر داد و افزود: میزان اعتبار جذب شده تا پایان تیر ماه سال جاری، مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال است که این عدد با رشد ۴۰۰ درصدی تا پایان سال به رقم ۸۵۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری میزان ودیعه مسکن در سال جاری، تصریح کرد: در سال گذشته اعتبار جذب شده تخصیص ودیعه مسکن مددجویی ۱۵۰ میلیارد ریال بود که با رشد ۲۰۰ درصدی توانستیم این مبلغ را به ۳۶۰ میلیارد تومان در سال جاری برسانیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: اکنون ۶۳ واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای ۲ معلول در حال ساخت است که انتظار داریم با توجه به سرعت انجام کار این واحدها، پیش از موعد مقرر تحویل جامعه هدف شود.

کیانی همچنین از ثبت‌نام هزار و ۶۹۱ نفر از افراد جامعه هدف این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد و افزود: پس از شناسایی و احراز هویت، اقدامات لازم برای تخصیص پروژه به مددجویان انجام خواهد شد که اکنون تعداد ۳۰ نفر از ثبت‌نام کنندگان این طرح مورد تایید سازمان قرار گرفته و مسکن آنها در حال ساخت است.

وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه ۲ جانبه بین این اداره کل و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اشاره کرد و گفت: در اجرای این تفاهم نامه مقرر گردید ۲ هزار واحد مسکونی در روستا و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر ساخته شود.

وی یادآور شد: تاکنون تعداد ۳۲۳ واحد از این پروژه‌ها در دست احداث است که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد، به افرادی که زمین یا خانه مستهلک ندارند زمین رایگان اهدا شود.