بوشهر_ ایرنا_ فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با اقدامات شبانه روزی و تخصصی افسران سایبری در پلیس فتا استان،کلاهبرداری که با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز جعلی از مغازه داران بوشهری کلاهبرداری می کرد در بازار بوشهر و حین ارتکاب جرم دستگیر شد. 

به گزارش ایرنا، سردار حیدر سوسنی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجرم دستگیر شده که اهل یکی از استان های همجوار ولی ساکن یکی از شهرستانهای جنوبی بوشهر و دارای چندین سابقه کلاهبرداری بوده،با مراجعه به مغازه داران یا تماس با افرادی که در سایت های دیوار و شیپور،اقلامی نظیر تلفن همراه یا وسایل آشپزخانه برای فروش،آگهی می کردند طعمه های خود را شناسایی و عمل مجرمانه خود را اعمال می نمود.

وی افزود: متهم پس از دیدار حضوری و جلب اعتماد فروشندگان، مبلغ مورد توافق معامله را به بهانه همراه نداشتن کارت حساب بانکی با ارائه تصویر رسید جعلی انتقال اینترنتی پول بصورت پایا،بظاهر پرداخت و فروشندگان نیز بعد از 24 ساعت از انجام معامله و عدم وصول پیامک واریز وجه با مراجعه به بانک متوجه کلاهبرداری صورت پذیرفته شده اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: از مجرم در هنگام دستگیری،چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند، تعدادی کارت حساب و سیم کارت کشف شد،

سوسنی بیان کرد: با تلاش و اقدامات پلیسی، تعداد 9 نفر مالباخته از بوشهر و استان همجوار تاکنون شناسایی و تا این لحظه مشخص شده که بیش از ۲میلیارد و یکصد میلیون ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده و بعلت شگرد خاص مجرمانه نامبرده،تحقیقات جهت شناسایی سایر مالباختگان و میزان دقیق وجوه کلاهبرداری شده با هماهنگی مرجع قضایی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر به شهروندان توصیه کرد: تا زمان حصول اطمینان از واریز وجه مورد توافق به حساب خود و مشاهده پیامک بانکی از سرشماره اصلی و تطبیق با موجودی قبلی حساب بانکی،از تحویل کالا و انجام کامل معامله خودداری کنند.

وی ادامه داد: مردم هرگونه موارد مشکوک مجرمانه مشاهده شده را با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.