تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

یزد- ایرنا- بررسی احداث جاده ندوشن به ورزنه و افتتاح کافه ای با محوریت ایثار شهادت از جمله مهمترین خبرهای استان یزد در ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲ است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث جاده ندوشن به ورزنه در توسعه صنعت گردشگری و ارتقا روابط اقتصادی بین استان‌های یزد و اصفهان موثر است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده یزد، محمد صالح جوکار روز چهارشنبه در بازدید از بخش ندوشن و نشست‌های جداگانه بررسی مشکلات مردم روستاهای این بخش در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص تغییر مسیر جاده ندوشن به ورزنه، گفت: این مساله در اصل امکان‌پذیر نیست، چون ندوشن مرکز بخش است و محور اصلی توسعه منطقه این شهر می‌باشد و این مسیر به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این جاده در تعامل 2 استان یزد و اصفهان از طریق ندوشن به ورزنه یکسری روابط اقتصادی ایجاد شود و شاهد اتفاقات خوبی در زمینه گردشگری باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد اظهار داشت: هیچ مسیر دیگری در موضوع ورزنه به ندوشن نداریم و این جاده به حتم از این مسیر عبور خواهد کرد.

جابه جایی لامپ‌های روشنایی سطح شهر ندوشن به لامپ‌های کم مصرف، رفع مشکل مدارس و ورزشگاه ندوشن، آسفالت مدارس، تجهیز اورژانس، مساعدت جهت پرداخت هزینه‌های زمین مسکن ملی و رفع مشکل کمبود کپسول گاز از جمله موضوعات مصوباتی بود که امروز به تصویب رسید و نماینده مردم تاکید کرد تا مسوولان این بخش به مانند گذشته در راستای تحقق مصوبات گام بردارند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همچنین از روستای صدرآباد بازدید کرد.

ایجاد مجتمع کارگاهی در روستا، رسوب زدایی بندخاکی، بررسی ایجاد پست بانک، اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان توسط جهادکشاورزی برای قنات روستا و اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان منابع طبیعی برای آبخیزداری و آبخوان داری از مصوبات این بازدید میدانی دکتر جوکار از روستای صدرآباد بود.

محمد صالح جوکار از ساختمان خیّرساز اورژانس روستای سورک بازدید و بر رسیدگی هر چه سریعتر جهت تکمیل این ساختمان تاکید کرد.

تامین قیر جاده معدن به سورک توسط راهداری و آسفالت توسط معدن، تجهیز اورژانس روستای سورک توسط دانشگاه علوم پزشکی استان طی یک ماه آینده و تامین قیر آسفالت کوچه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله مصوبات بازدید میدانی نماینده مردم از روستای سورک بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین از طرح‌های عمرانی، ورزشی، بهداشتی و درمانی روستای سورک و مجموعه چمن مصنوعی روستای سورک بازدید کرد و بر رفع مشکلات این روستا توسط مسوولان تاکید کرد.

واگذاری زمین مورد نیاز جهت پست امداد برابر قوانین جاری توسط بنیاد مسکن به شرکت گاز، اعلام درخواست زمین مورد نیاز برای سالن چند منظوره توسط ورزش و جوانان و واگذاری آن توسط بنیاد مسکن و اختصاص ۹۰ میلیون تومان برای مرمت قنات مزرعه ندو از مصوبات بازدید میدانی دکتر جوکار از روستای هفتهر بود.

رییس مجمع نمایندگان استان همچنین در جمع مردم روستای علویه حضور یافت.

لزوم اعطای وام اشتغالزایی به روستاییان، رفع مشکل سیستم مسجد روستا، بازسازی حمام قدیمی روستا علویه، لزوم نصب دوربین پلاک خوان در ورودی روستا و ایجاد فاضلاب در برخی محلات، لزوم ایجاد فنس در برخی مناطق کشاورزی، تامین برق در طرح هادی روستا، نصب دوربین امنیتی توسط فرمانداری میبد و بخشداری ندوشن، تامین صوت مسجد از سوی یکی از شرکت ها، خلع ید پمپ بنزین و انتخاب شخص جدید برای مدیریت آن و احداث چمن مصنوعی به صورت مشارکتی از جمله مصوبات نشست نماینده مردم در علویه بود.

افتتاح زمین چمن مصنوعی، راه اندازی اورژانس، روکش آسفالت محور روستای نیوک و شبکه برق رسانی و روشنایی تا اوایل مهرماه از جمله مصوبات این بازدید دکتر جوکار از روستای نیوک بود.

افتتاح یک کافه با محوریت ایثار و شهادت

همزمان با ماه محرم حسینی روز چهارشنبه کافه‌ای با رنگ و بوی شهید و شهادت در بخشی از پارک آزادگان شهرستان یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این کافه شهدا که تا ۲۰ مردادماه جاری در پارک آزادگان صفائیه دایر است توسط کمیته خادم‌الشهدای یزد با همکاری برخی هیات‌ها و تشکل‌های دینی و مردمی برای شرکت کنندگان برنامه‌های مختلف اجرا می‌شود.

مداحی با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، روایتگری با حضور یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس ، اتاق کودک با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری مخصوص جامعه هدف و ایستگاه صلواتی برای پذیرایی مردم وجود دارد.

همچنین در فضای این کافه علاوه بر امور فرهنگی و هنری، مسابقات و نمایشگاه عکس و کتاب در موضوع‌های مختلف برای علاقه‌مندان وجود دارد که می‌توانند از آن به نحو مناسب استفاده کنند و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشته می‌شود.

در کافه شهدای استان یزد همه روزه با چای، دمنوش و قهوه از آنها پذیرایی می‌شود و همچنین در این مکان معنوی در اصل میزبان شهدان والامقام انقلاب اسلامی هستند و عکس و زندگینامه‌شان بر روی هر میزی جلوه‌گر و نمایش ایثار و مقاومت است.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.