خمین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم ترمیم رابطه بین مردم و دولت است که در دوره‌های گذشته با چالش مواجه شده بود.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری عصر چهارشنبه در آیین معارفه فرماندار شهرستان محلات افزود: فرمانداران با قطع وابستگی سیاسی، فرمایشات مقام معظم رهبری را نصب‌العین قرار دهند و رقابت سالم، پرشور و اثرگذار در انتخابات را در دستور کار قرار دهند و از رای و خواسته مردم به بهترین شکل صیانت کند.

وی ادامه داد: عمل صحیح به مسئولیت توسط روسای ادارات زمینه امیدافزایی و رقابت را افزایش می دهد و موجب مشارکت مردم در انتخابات پیش رو خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به قدمت و حساسیت شهرستان محلات ،به دنبال انتخاب فردی با تجربه برای فرمانداری این شهرستان بودیم و فرماندار جدید به دلیل اینکه از بدنه وزارت کشور است، تمام دغدغه‌های مسوولان را مورد توجه خواهد داشت.

نظری با اشاره به سوابق سرپرست جدید فرمانداری شهرستان محلات، افزود: وی در حوزه بودجه‌نویسی از توانمندی لازم برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به کارهای روی زمین مانده در شهرستان محلات، ادامه داد: به دلیل ظرفیت‌های به انجام نرسیده، اقامت فرماندار جدید در شهرستان ضروری است.

نظری با تاکید بر اینکه جهاد تبیین مسوولان فقط حضور در جلسات و سخنرانی نیست، گفت: حضور مسوولانه و رفع مشکلات مردم ، مسوول در تراز دولت انقلابی سیزدهم است.

فرماندار پروازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

نماینده مردم شهرهای محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: این شهرستان نیاز به کار مداوم دارد و فرماندار پروازی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: در این مسیر هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و باید کار به صورت شبانه‌روزی انجام شود.

وی ادامه داد: حفظ انسجام و وحدت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد دوگانگی در کشور نقشه دشمن است.

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم تاکید کرد: انجام دادن کار در محلات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سلیمی بیان کرد: اگرچه شهرستان محلات در حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد اما به اندازه یک شهرستان ۳۰۰ هزار نفری از ظرفیت کار برخوردار است.

وی افزود: باید از ظرفیت نخبگان این شهرستان استفاده کرد و نباید افرادی را کنار گذاشت.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانداری، مرکز فرماندهی شهرستان است و باید سرکشی به تمام نقاط و روستاها به صورت منظم انجام شود و تمام شهرستان میدان فرماندهی است.

وی تصریح کرد: با فساد به هر شکل و در هر جا، کوچک و بزرگ باید مبارزه و حقوق شهرستان در سطح استان باید به شکل مطلوب پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات عمرانی در حوزه جاده‌های شهرستان محلات گفت: یکی از اولویت‌های شهرستان تکمیل جاده زیراب است.

سلیمی افزود: احداث بیمارستان جدید نیز از مطالبات دیگر مردم است زیرا بیمارستان فعلی تحت مالکیت دانشگاه علوم پزشکی نبوده و به دلیل فرسوده بودن، امکان استقرار بسیاری از تجهیزات پزشکی و به تبع آن، حضور پزشکان متخصص در آن وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اولویت بعدی شهرستان، استقرار دانشکده پرستاری است زیرا با احداث آن به دلیل حضور هیات علمی، کمک خوبی به سیستم درمان این شهرستان خواهد بود.

سلیمی گفت: از آنجا که بیمارستان و دانشکده پرستاری از ردیف ملی برخوردار هستند، نگرانی بابت تامین بودجه آن وجود ندارد.

وی با اشاره به کلینیک تامین اجتماعی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شهرستان محلات ادامه داد: از زمان کلنگ‌زنی، این کلینیک با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است و بودجه ۱۰۰ میلیونی برای احداث آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تکمیل جاده دانشگاه دولتی و احداث ساخت‌های مناسب برای این دانشگاه نیز از اولویت‌های دیگر شهرستان محلات است.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرگذر قطب صنعتی نیم‌ور و زیرگذر سه راهی محمدآباد که اقدامات آن نیز نهایی شده است، از مطالبات مردم شهرستان محلات است.

وی با اشاره به ایجاد تصفیه‌خانه مشترک برای محلات باقرآباد نیمور و دلیجان، تصریح کرد: این تصفیه خانه یکی از ۸۰ پروژه‌هایی است که قرار بود در دولت قبل از طریق فاینانس با کشور چین احداث شود که به دلیل نبود تمایل همکاری دولت قبل با چین، به سرانجام نرسید و برای احداث این تصفیه‌خانه نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که مسوولان باید با پیگیری، نسبت به تامین آن اقدام کنند.

سلیمی با گلایه از بلاتکلیف ماندن تنها استخر دولتی شهرستان محلات و تحقق نیافتن وعده‌ها در ارتباط با آن ادامه داد: این شرایط در فصل تابستان قابل قبول نیست.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب توزیع آرد در شهرستان محلات، افزود: تعطیلی ۶ واحد نانوایی در روز گذشته به دلیل نبود آرد موجب شکل‌گیری صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده بود.

در این آیین از زحمات "علی ساعدی "تقدیر و "سیدحسین حسینی" به عنوان سرپرست فرمانداری محلات معرفی شد.