مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه پلمب اماکن غیرمجاز اقامتی در دستور کار قرار گرفت است، گفت: ۹ واحد خانه مسافر غیرمجاز شناسایی و از طرف دادستانی برای مالکان آنها اخطاریه صادر شد.

ناصر صدفی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر فعالیت غیرمجاز واحدهای سوئیت غیرمجاز و ایجاد مزاحمت برای شهروندان، با هماهنگی دادستانی در مرحله برای ۹ واحد اخطاریه صادر و تعهد کتبی مبنی بر عدم فعالیت اخذ شد.

وی با بیان اینکه در صورت تکرار این رویه تمامی واحدها پلمب خواهند شد، اضافه کرد: هیچ گونه مجوزی مبنی بر اجاره منازل مسکونی به مسافران و یا سایر افراد به صورت روزانه و چند روزه وجود ندارد و افرادی که به هر بهانه منازل را در اختیار آنان قرار دهند، تخلف کرده و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: فعالیت این گونه اماکن در شهرستان موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در حوزه گردشگری شده و در برخی موارد هم کمبود خانه‌های استیجاری برای شهروندان ایجاد کرده که بر این اساس برخورد با آنها در دستور کار ویژه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

صدفی اضافه کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب به اطلاع اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گزارش دهند.

وی از مسافران و گردشگران مهاباد نیز خواست در صورت تمایل به اقامت در این شهرستان در هتل‌ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز اسکان پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد با داشتن ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری چون سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین‌المللی و سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان، موزه و حمام میرزارسول، تخته سنگی فقره‌قا، برده‌کنته و مسجد جامع یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود.