کیش -ایرنا- رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با اشاره به توقیف بیش از یک هزار و ۷۰۰ موتور شارژی در جزیره کیش،‌ گفت: از این پس‌ ترخیح موتورهای شارژی در کیش بدون حضور رانندگان آن‌ها در کلاس‌های آموزشی ممکن نخواهد بود.

سرهنگ «مهدی توانگر» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور، دوره‌های آموزشی و بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی، صبح امروز دومین دوره آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی توجه به علائم راهنمایی و رانندگی، عدم حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز و حمل بار غیر متعارف، عدم انجام حرکات نمایشی و مارپیچ، عدم حمل یدک با موتور شارژی و لزوم استفاده از کلاه ایمنی از جمله مواردی که همراه با فیلم های آموزشی به حاضران در جلسه بازگو شد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه رانندگان موتورهای شارژی توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند، اضافه کرد: این کلاس‌ها پنج شنبه هر هفته برای رانندگان موتورهای شارژی توقیفی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری تعداد تصادفات منجر به فوت موتورهای شارژی در کیش به هشت فقره رسیده است، بیان کرد: متاسفانه تمامی راکبان فوت شده، فاقد کلاه ایمنی بودند.

وی با اعلام اینکه طی سه ماه نخست سال جاری، ۲۰ هزار تخلف توسط راکبان موتور های شارژی در جزیره کیش به ثبت رسیده است، گفت: طرح برخورد با موتورهای شارژی به صورت مستمر اجرا می‌گردد.

سرهنگ «توانگر» با تاکید بر اینکه راکبین موتورهای شارژی در جزیره کیش حتما باید از کلاه ایمنی استفاده کنند، اظهار کرد:‌ داشتن کلاه ایمنی اولین اولویت برای پلیس کیش جهت تردد موتورهای شارژی است که امیدواریم توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۸۳ واردات هرگونه موتور سیکلت به این جزیره ممنوع است اما با این وجود هم اکنون بیش از ۶۷ مرکز فروش موتور سیکلت در کیش فعال است.

ممنوعیت واردات خودرو به جزیره کیش از سال ۱۳۹۸، سبب گرایش مردم این جزیره به استفاده از موتورهای شارژی شده است.

طبق ادعای برخی منابع خبری رسمی، بیش از ۱۵ هزار موتور شارژی در کیش وجود دارد.