همدان- ایرنا- سالن تیراندازی شهید محمدرسول رضایی امروز /پنجشنبه/ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مسئولان محلی استان همدان و ورزشکاران این رشته ورزشی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سالن تیراندازی پنج‌خطه شهید رضایی با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تجهیز و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این سالن دارای خطوط الکترونیکی است و طی ماه‌های گذشته دیوار، کف و سقف آن با تامین اعتبار مورد نیاز نوسازی و تجهیز شد.

دبیر هیات تیراندازی استان همدان در این مراسم گفت: تیراندازی همدان جزو رشته‌های المپیکی است و مه لقا جام بزرگ به عنوان پرافتخارترین تیرانداز همدانی سابقه حضور در المپیک را دارد.

صالح فریدی افزود: ایجاد زیرساخت‌های رشته‌های خفیف تیراندازی نیاز اصلی استان همدان است که انتظار می‌رود مسوولان اجرایی حمایت لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در همدان فاقد خطوط ۲۵ و ۵۰ متر هستیم در حالیکه در این ۲ رشته استعدادهای پرشماری داریم و می‌توانیم در مدال آوری‌ها موفق باشیم.

دبیر هیات تیراندازی همدان افزود: در سطح این استان فقط سالن‌های تیراندازی در خطوط ۱۰ متر بادی را داریم و چهار سالن در اختیار داریم منتهی نیاز است در رشته‌های خفیف تجهیز شویم.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های خفیف تیراندازی هفتمین رشته پرمدال المپیک و بازی‌های آسیایی است منتهی در همدان فقط امکانات رشته‌های بادی را داریم.

فریدی راه‌اندازی رشته‌های تیراندازی به اهداف پروازی را از برنامه‌های اصلی در دوره جدید ریاست هیات تیراندازی استان همدان دانست و گفت: مجموعه اعضای هیات تیراندازی و در راس آن‌ها سیدرضا موسوی برنامه‌های هدفمند را برای توسعه و پیشرفت این ورزش تدوین کرده‌اند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و حسن رضانیا معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این مراسم به صورت نمادین با سلاح‌های تفنگ و تپانچه اقدام به تیراندازی کردند.