تهران- ایرنا- معاون صدای رسانه ملی از «حمید منوچهری» به عنوان هنرمندی خستگی‌ناپذیر یاد کرد و گفت: صدای گویا و تاثیرگذارش، مجموعه شریف نهج‌البلاغه را برای شنوندگان رادیو به یادگار گذاشت،

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت صدا؛ علی بخشی‌زاده امروز، پنجشنبه ۱۲ مرداد در پیامی نوشت: ضایعه درگذشت استاد حمید منوچهری مصیبتی جبران ناپذیر برای اهالی رادیوست. ایشان که علاقه وافری به مولای عرشیان امیرمومنان حضرت علی علیه السلام داشت و با صدای گویا و تاثیرگذارش مجموعه شریف نهج البلاغه را برای شنوندگان رادیو به یادگار گذاشت، به تاسی از مولای خویش همواره دیگران را بر خود ترجیح می‌داد و روحیه دیگرخواهی وی زبانزد همکاران بود.

وی افزود: منوچهری هیچگاه برای امور شخصی خود قدمی بر نمی‌داشت و همواره پیگیر امور همکاران بود. استاد منوچهری به معنای واقعی یک هنرمند رادیویی تمام عیار بود و گرچه در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیر و ارزشمندی داشت اما همیشه خود را رادیویی و فرزند و تربیت یافته این رسانه گرم می دانست و در سن و سالی که همسالان او گوشه آرامش و استراحت را بر می‌گزینند، مشتاقانه به فعالیت های هنری اهتمام داشت.

بخشی زاده اضافه کرد: به واقع، ایشان در عرصه هنر خستگی را خسته کرده بود و با تمام توان حضوری فعال داشت. اینجانب درگذشت این استاد بزرگوار را به همه هنرمندان و هنر دوستان به ویژه اهالی دوست داشتنی رادیو تسلیت عرض نموده و از خداوند منان همنشینی با مولایش در جوار رحمت الهی و صبر جزیل برای خانواده ،دوستان و همکارانش در رادیو، مسئلت می‌ کنم.

تشییع پیکر هنرمند فقید صدا و سیما، صدای ماندگار دوبله و استوانه بی بدیل نمایش های رادیویی، زنده یاد استاد حمید منوچهری، فردا (جمعه ۱۳ مرداد) از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با حضور جمعی از دوستداران ایشان و اهالی فرهنگ و هنر در محل ارگ تاریخی رادیو واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار و استاد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تدفین خواهد شد. مراسم ختم این استاد فقید، یک شنبه ۱۵ مرداد از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

حمید منوچهری گوینده، دوبلور و بازیگر پیشکسوت کشورمان نهم دی ماه سال ۱۳۲۰ متولد شد. منوچهری در سال ۱۳۳۶ در شانزده سالگی با نمایش‌های رادیویی و یک سال بعد از طریق هوشنگ کاظمی با حرفه دوبله آشنا شد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت،

منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد. او علاوه بر گویندگی در فیلم‌های سینمایی همچون مشت و تفنگ شکسته، شیطان صفتان، ماموریت، چهره دوم سقوط، جغد ها و مجموعه های تلویزیونی یکی از این روزها، داستان یک زندگی و معمای شاه به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.