بجنورد- ایرنا- نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال در قالب طرح بهارستان برای توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه های برق روستایی این شهرستان تخصییص یافت.

امان الله حسین پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح بهارستان اردیبهشت‌ماه سال (۱۴۰۰) از سوی شرکت توانیر طراحی شد و در آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند تا شبکه برق روستاها را بهسازی ‌کنند.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳۰ روستا در 2 شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد از برکات طرح بهارستان بهره مند شدند.

نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از اهداف طرح بهارستان محسوب می شود.

حسین پور با بیان اینکه این طرح کاملا روستامحور است و اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه‌های برق روستایی هزینه می شود خاطرنشان کرد: قرار است طی یک برنامه ریزی پنج ساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) و در قالب طرح بهارستان، شبکه توزیع برق روستاهای استان از جمله شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد به طور کامل اصلاح و بهسازی شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که هم اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق است.