بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز دشمن با ابزار رسانه‌ای درصدد سیاه‌نمایی از اوضاع کشور است لذا باید با انتشار اخبار امیدبخش، نعمت‌های جمهوری اسلامی را متذکر شد تا جریان اتاق فکر دشمن خنثی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، ادامه داد: دشمن با بمباران خبری و انتشار گسترده خبرهای ناامید کننده می‌خواهد مردم را از نظر روحی و روانی آزار دهد.

وی گفت: رسانه‌های بیگانه از جمله بی بی سی نمی‌خواهند هیچ خبر مثبتی از ایران مخابره شود در نتیجه باید قشر جوان و نوجوان به اقناع برسند تا تفکر دروغ پراکنی و شایعه پراکنی دشمن برایشان به خوبی تبیین شود.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاران باید در جنگ رسانه‌ای، خبرهای امیدبخش را منتشر کنند.

وی اظهار کرد: دشمن بیشترین هراس را از اعتقادات دینی مردم دارد اما با اتکا به این نقطه قوت می‌توانیم نابودی صهیونیسم را ببینیم و لازمه آن ولایتمداری است.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: صهیونیسم بین‌الملل که امثال شهید مطهری، حاج قاسم و متفکران انقلاب را هدف قرار داد، می‌دانست اگر این افراد بمانند تفکر غالب، اسلام خواهد بود لذا بزرگترین ابزار دشمن در تخریب جایگاه امامت و ولایت، تکذیب و دروغ شمردن حاکمیت اسلام است.

وی تصریح کرد: دشمن مقابل ولایت ایستاده از همین رو به دنبال تخریب جایگاه آن در بین مردم است و برخی افراد نیز از سر جهل در این مسیر قرار می‌گیرند، برای همین است که در ادعیه از خداوند می‌خواهیم که رحمت خود را از کسانی که به دنبال تخریب جایگاه ولایت بودند، دور کند.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را اصلاح امت اسلامی عنوان کرد و افزود: مهمترین و بزرگترین فسادی که آن زمان رایج شد و این قیام علیه آن شکل گرفت این بود که حاکمیت اسلامی و نبوی دچار چالش و فروپاشی شده بود.

وی یادآور شد: همه منکرات ثمره این فساد بود که در درازمدت خود را نشان می‌دهد پس امام حسین (ع) قیام کرد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: اگر امام با این فساد بزرگ کنار می‌آمد و بیعت می‌کرد هیچ آسیبی به ایشان نمی‌رسید ولی پاسخی برای خداوند نداشت اکنون نیز با گذشت قرن‌ها از آن واقعه درس می‌گیریم که باید از حاکمیت طاغوت دست کشید.

وی با اشاره به نهضت مردم ایران که حکومت اسلامی را در مقابل طاغوت انتخاب کردند اظهار کرد: عیار ولایتمداری مردم عامل یاس دشمنان است لذا اگر توطئه‌هایی وجود دارد باید دید کجا ضعف داشته‌ایم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: به رغم همه مشکلات اما ملت ایران به دنبال مسیر حقیقی زیارت اربعین ولایتمداری را برگزید و واجب بزرگ را لبیک گفت که تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) این نبرد ادامه دارد و حرارت خون اباعبدالله الحسین چراغ راه مجاهدان است.

وی افزود: شهادت، مظلومیت و اسارت اهل بیت به معنای دشمنی دشمنان است و دشمن تلاش داشته همیشه در پرده ای از جهل باقی بماند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی بیان کرد: اگر عده‌ای صرفا دنبال عزاداری باشند سرویس‌های جاسوسی ضد اسلام وارد عمل می‌شوند و آنچه مهم است اینکه باید بعد از ضجه و ناله بپرسند فلسفه قیام امام حسین (ع) چه بود و دشمن از این پرسش و ریشه یابی بسیار در هراس است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا جریان دشمن شناسی را روشن کرد، گفت: جریان شناسی و دشمن شناسی مهمترین مساله‌ای است که ائمه اطهار تلاش کردند آن را در طول تاریخ منتقل کنند لذا باید هم در اعتقاد و عواطف، هم در عمل از دشمنان خدا برائت جوییم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: طراحی ظلم بر ولایت و ولایتمداران از اساس در راس توطئه‌های دشمنان اسلام بوده و هنوز هم ادامه دارد، برای اینکه دشمن در ابزار خود موفق نشود تکلیف الهی این است که ‌از آنچه آگاهی نداریم، پیروی نکنیم.