یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خبرنگاران خدمات مختلف نظام و انقلاب اسلامی را دقیق و صادقانه برای مردم و جوانان تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد به روز خبرنگار و نقش فعالان رسانه اشاره کرد و افزود: باید خبرنگاران در جهاد تبیین و ترسیم خدمات متعدد نظام در جامعه پیشگام باشند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت نظام اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته ادامه داد: هدف دشمن است که خدمات انقلاب دقیق به اطلاع مردم نرسد.

امام جمعه یزد بیان کرد: فعالان فرهنگی و رسانه باید برای خنثی کردن نقشه دشمنان که چشم دیدن نظام را ندارند ماموریت خود را در اطلاع رسانی انجام دهند.

ناصری تاکید کرد: نقش خبرنگاران در کشور و در کمک به دولت و نظام نقشی بسیار اثربخش است و امیدواریم با شناخت توطئه‌های دشمنان همه در عرصه نقش آفرین باشند.

امام جمعه یزد به توطئه دشمنان برای کم رنگ برگزار شدن مراسم‌های عزاداری امسال اشاره و گفت: مسلمان و ملت ایران بر خلاف خواست دشمنان مراسم‌های محرم را خیلی باشکوهتر از همیشه برگزار کردند.

ناصری از هیات‌های مذهبی و آحاد مردم یزد به دلیل برگزاری باشکوه برنامه‌های مذهبی در محرم امسال قدردانی کرد و گفت: باید این روحیه در مقابل دشمنان همواره با حضور مردم در صحنه تداوم داشته باشد.

وی به توطئه استکبار با پخش شایعات و شبهات برای امیدزدایی در کشور اشاره کرد و گفت: باید مردم و مسئولان مواظب اهداف رسانه‌ای و جنگ ترکیبی دشمنان باشند.

امام جمعه یزد به اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: همواره باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا و حادثه کربلا مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گیرد.

ناصری به هتک حرمت به کلام وحی در اروپا اشاره و آن را بشدت محکوم کرد و گفت: باید مسلمین و ملت ایران همواره جنایت‌های استکبار را محکوم کنند.

وی همچنین به سالروز تشکیل جهاد دانشگاه و نقش و برکات آن در کشور اشاره و گفت: باید این نهاد بر حسب نیاز کشور ماموریت‌های خطیر خود را دقیق انجام دهد.

نمازجمعه در ۲۷ محل در استان یزد برگزار شد.