اراک - ایرنا - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۵۲۸ هزار و ۷۰۶ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

«علیرضا صدیقی‌راد » روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این محموله‌های صادراتی به ارزش ۳۱۶ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۳۲ دلار از استان مرکزی به مقصد ۶۸ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق و ارمنستان صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هشت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت بوده‌ است.

صدیقی راد خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار و ۲۲۶ تن کالا نیز به ارزش ۳۰۴ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۴۱۲ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۸ و ۷۷ درصد افزایش یافته‌ است.

وی کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی و بهداشتی را از جمله کالاهای وارد شده به استان در این مدت عنوان کرد و افزود: این کالاها از ۴۵ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان وارد استان مرکزی شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار کرد: ۲۴۴ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۶۱۱ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۸۰۶ هزار ریال امسال در گمرکات این استان تشکیل شد که از نظر ارزش هشت درصد افزایش و از نظر تعداد ۲۶ درصد کاهش داشته است.

صدیقی راد گفت: میزان در آمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در چهار ماه امسال سه هزار و ۵۱۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون و ۵۰۸ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در این مدت یک هزار و ۹۴۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید:

صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت

ارزش صادرات استان مرکزی به ۱۲۰ میلیون دلار رسید

استان مرکزی با دارا بودن بیش از سه هزار واحد صنعتی، از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور به شمار می‌رود.