تهران- ایرنا- نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با ارائه راهکارها، ساخت واکسن ضد ویروس و واکسیناسیون مردم، ایران را به عنوان یکی از کشورهای موفق دنیا در مهار کرونا مطرح کرد.

پروین صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک بسیج مردمی و با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور تا حدود زیادی عملکرد موفقی در راستای بیماریابی و واکسیناسیون مردم در مقابله با کرونا داشت.

وی ادامه داد: تجهیز و ارائه راهکارهای مقابله با ویروس کرونا، تلاش برای ساخت واکسن ضد ویروس و واکسیناسیون مردم از اقدامات خوب دولت سیزدهم در این زمینه است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آغاز کار دولت سیزدهم با شیوع و موج های کرونا در کشور مصادف شد و در این ایام مرگ و میر در کشور روزانه به ۷۰۰ مورد رسیده و این ویروس ناشناخته کل جهان را درگیر خود کرده بود.

وی اضافه کرد: حذف ارز ترجیهی و نوسانات قیمت ارز مشکلاتی را در زمینه دارو در سطح کشور ایجاد کرده است اما با برگزاری جلسات مکرر در کمیسیون بهداشت و درمان و سازمان غذا و دارو و سایر ارگان های مرتبط تلاش می شود ثبت سفارش مواد اولیه و داروها در زمان خود انجام شود تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند و اثرات این اقدامات قابل مشاهده است.

صالحی گفت: اکنون پیشرفت های خوبی را در زمینه تجهیزات پزشکی توسط شرکت های مختلف در نقاط مختلف کشور از جمله در زمینه تولید دستگاه های دیالیز، دستگاه های سیتی اسکن و مانیتورینگ های اختصاصی بخش های آی سی یو و سایر تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مراوداتی هم در دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و سایر کشورها شروع شده و باید به دنبال بازاریابی برای صدور این تجهیزات هم باشیم که در برخی نقاط مورد استقبال هم قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت های وزارت بهداشت در سفر به آمریکای لاتین و آفریقا در دیپلماسی بهداشتی و پزشکی افزود: به طور مسلم این سفرها تاثیر خوبی به همراه دارد به ویژه اینکه آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی از نظر آموزش مسائل و علوم و فنون بهداشت و درمان و هم از نظر ارائه تجهیزاتی که در زمان حاضر توسط جوانان مخترع و فعال در شرکت های داخلی کشور ما تولید می شود، استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به موفقیت های خوبی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی رسیده است، بیان کرد: کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه بازارهای خوبی برای ارائه محصولات تولیدی ایران در زمینه تجهیزات پزشکی محسوب می‌شوند.