خرم آباد - ایرنا - معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان گفت: ۱۸ کیلومتر از محور روستایی "عدل آباد" به "چم تکله" شهرستان سلسله زیرسازی شد که با اتمام این طرح، راه دسترسی ۲۰ روستا با مرکز استان، ۳۵ کیلومتر کوتاه‌تر می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان، مصطفی ملکی صادقی روز شنبه اظهار کرد: عملیات تعریض و اجرای ابنیه محور روستایی چم تکله به عدل آباد امسال آغاز و تاکنون ۹ میلیارد تومان برای زیرسازی و نصب ابنیه فنی آن هزینه شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح و آماده سازی آن برای آسفالت تصریح کرد: این محور به دلیل عدم زیرسازی در گذشته مشکلات فراوانی را برای تردد مردم منطقه به خصوص در فصل تابستان و زمستان به وجود آورده بود که با انجام زیرسازی، اکنون مشکل تردد در این مسیر برطرف شده است.

ملکی ادامه داد: این مسیر جزو محورهای پدافندی محسوب می شود و با آسفالت کامل آن، راه دسترسی ۲۰ روستا از منطقه "قلایی" به مرکز استان (خرم آباد) بطول ۳۵ کیلومتر کوتاه تر می شود.

دهستان قلایی از توابع بخش فیروزآباد شهرستان سلسله با ۱۷ روستا، بیش از ۶۸۴ خانوار و جمعیتی حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از مناطق محروم کشور محسوب می شود.