زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۶۲ موسسه، مرکز نیکوکاری و گروه جهادی با کمیته امداد در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف همکاری می‌کنند.

روح‌اله صالحی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۵۲ موسسه خیریه، ۲۸ گروه جهادی و ۱۸۲ مرکز نیکوکاری با کمیته امداد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه هریک از این تشکل‌های مردمی بنا به ماموریتی که بر عهده دارند با کمیته امداد همکاری می‌کنند، اضافه کرد: خوشبختانه این موضوع تاثیر بسزایی در شناسایی نیازمندان و کمک به آنها داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در راستای تجلیل از اقدامات ارزشمند این موسسات و تشکل‌های مردمی آیین تجلیل در استان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه ۲۲ مردادماه برگزار خواهد شد و حاز دود ۲۰ موسسه خیریه و تشکل مردمی تقدیر می شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم یکی از خیرینی که بیشترین همکاری را با کمیته امداد دارند، نشان والی دریافت خواهد کرد.

صالحی با بیان اینکه هدف از برگزاری این آیین، تجلیل از فعالیت‌های خیرخواهانه موسسات مردمی و تشکل‌های مردم نهاد است، اضافه کرد: تقویت همکاری‌های مشترک در رسیدگی به امور نیازمندان و هم افزایی از دیگر اهداف برگزاری این آیین است.

نشان والی مربوط به حاج عبدالله والی، مسئول کمیته امداد امام خمینی و نماینده امام در منطقه محروم بشاگرد هرمزگان است.

او اواخر سال ۱۳۲۷ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی به عنوان سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت فقرزدایی به بشاگرد رفت و در مدت ۲۳ سال در آنجا خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

از اهم خدمات او می‌توان به ساخت راه‌های ارتباطی، مساجد، مدارس و دبیرستان‌ها، ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی، فرهنگی و ورزشی، ساخت حوزه علمیه، آموزش و تربیت نیروهای فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

او به عنوان نماد مدیریت جهادی شناخته می‌شود و یکی از گسترش دهندگان اردوهای جهادی به حساب می‌آید.