ایلام - ایرنا - فرماندار ایلام با اشاره به اینکه ۱۵ مصوبه سفر اول رییس جمهور در شهرستان ایلام اجرایی شده است، گفت: برای این پروژه‌ها بیش از سه هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

عبدالصاحب نادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سفر اول رئیس جمهور به استان ایلام، ۲۹ پروژه در شهرستان ایلام مصوب شد که ۱۵ مصوبه به طور کامل اجرایی شده است.

به گفته وی مجموع اعتبارات پروژه های سفر رئیس جمهور در شهرستان ایلام ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده که سه هزار میلیارد ریال از این اعتبار تامین و تخصیص داده شده است.

فرماندار ایلام گفت: پروژه های باقیمانده از دور اول سفر استانی رئیس جمهور، میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در سال جاری عمده آنها به بهره برداری می رسد.

نادری با اشاره به اینکه عمده پروژه های سفر اول رئیس جمهور در بخش راهسازی، میراث فرهنگی، علمی و دانشگاهی، ورزشی، نوسازی مدارس، آبرسانی، راهداری و درمانی بوده است، افزود: پروژه راه اصلی ایلام - صالح آباد و حمیل - ایلام به طور کامل اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: تکمیل پروژه ۳۷۶ تختخوابی با تزریق ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی روستای هفت چشمه با ۲۵ میلیارد ریال و تکمیل سالن ورزشی رزمی از پروژه های مهم دور اول سفر رئیس جمهور به شهرستان ایلام بوده است.

فرماندار ایلام اضافه کرد: برای راه دسترسی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که از این میزان ۱۸۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

نادری گفت: ارتفای ظرفیت آب آشامیدنی ایلام با یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز در حال اجرا است که ۴۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: برای تصفیه خانه فاضلاب ایلام ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۵۶۰ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد ریال برای پروژه های برق رسانی در شهرستان ایلام نیز تخصیص یافته است، اظهار کرد: تکمیل سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز به طور کامل اجرایی شده است.