اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، با بیان اینکه انتقادات سازنده می‌تواند در توسعه پایدار همه بخشهای جامعه تاثیرگذار باشد، گفت: این دانشگاه از انتقادات سازنده اصحاب رسانه استقبال می‌کند.

دکتر«علیرضا امانی» روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار، با انتقاد از ساخته نشدن پانسیون ویژه پزشکان متخصص در ۱۰ سال گذشته، افزود: ساخت پانسیون ویژه پزشکان متخصص در این استان با هدف ماندگاری این قشر فرهیخته در دستور کار این دانشگاه است و تلاش است تا ۳۰ تا ۴۰ پانسیون ایجاد شود.

وی اظهار کرد: فقدان مکان اسکان برای پزشکان موجب می‌شود تا پزشکان متخصص، رغبت کمتری برای ماندگاری در استان مرکزی به ویژه، اراک داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: ماندگاری پزشکان متخصص، نیازمند فاکتورهایی است که موجب می‌شود تا زمینه ماندگاری با وجود مجاورت با پایتخت فراهم شود.

دکتر امانی، به کمبود پزشکان متخصص در سطح کشور و استان اشاره کرد و افزود: اکنون استان مرکزی نیازمند پزشک در رشته‌های چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.