قزوین - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان قزوین بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات از سوی مدیران و دست اندرکاران تاکید کرد و گفت: مدیرانی که به نفع نامزدها یا جریان های سیاسی جانبدارانه عمل کنند حتی اگر روز برگزاری انتخابات پی برده شود از سمت خود برکنار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس کاظمی روز شنبه در نشست خبری افزود: سلامت انتخابات یک موضوع حیاتی و مهم است و با هر مسوول و مدیری که در این ارتباط قانون را نادیده بگیرد و به جانبداری از جریان ها یا افراد بپردازد با جدیت و بدون تسامح برخورد می شود.

وی اظهار کرد: گمانه زنی هایی در فضای رسانه ای استان قزوین مبنی بر جانبداری دست اندرکاران برگزاری انتخابات نسبت به برخی جریان ها مطرح می شود که فقط در حد گمانه بوده و نادرست است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مجریان انتخابات امانتدار هستند و خود را مصمم و ملزم به رعایت قانون و اخلاق در عرصه برگزاری انتخابات می دانند لذا بر عهدی که با مردم برای برگزاری انتخابات سالم دارند متعهد و پایبند هستند.

وی با بیان اینکه راهبرد اساسی ما برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری مردم است اظهار کرد: برای افزایش مشارکت سیاسی و ضریب امنیت و سلامت انتخابات با گروه‌های مرجع و تاثیرگذار که دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل هستند ارتباط و تعامل داریم.

کاظمی از انتخابات به عنوان یک مولفه امنیت ساز و قدرت آفرین یاد کرد که نماد حاکمیت مردم بر سرنوشت سیاسی خود و مردم سالاری دینی است و افزود: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفند امسال رنگ و بوی دیگری دارد که می توان از آرایش کم نظیری که دشمن به خود گرفته است به آن پی برد.

وی گفت: آنچه مشخص است دشمن با مردم سالاری دینی مخالف بوده اما تلاش آنان و بدخواهان نظام برای تحریم انتخابات و بی فایده و بی اثر دانستن آن، القای ناامیدی در جامعه و مایوس کردن مردم بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اهمیت مجلس از جایگاه تقنینی و نظارتی گفت: با توجه به این مساله مهم همه ارکان برگزاری انتخابات در استان و کشور شامل هیات های اجرایی و نظارت برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه و در تراز انقلاب اسلامی و توجه به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات (مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت) آمادگی دارند.

وی یادآور شد: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود که استان قزوین در موضوع انتخابات مجلس دارای سه حوزه انتخابیه شامل قزوین،آبیک و البرز، بویین زهرا و آوج، تاکستان است و حوزه اول دارای ۲ نماینده و سایر حوزه ها هر کدام دارای یک نماینده خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به موارد اصلاحی جدید در قانون انتخابات،گفت: دومرحله ای شدن ثبت نام متقاضیان انتخابات شامل پیش ثبت نام و ثبت نام اصلی از جمله این موارد است.

کاظمی اظهار کرد: پیش ثبت متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد ماه جاری به مدت یک هفته آغاز می شود و اگر داوطلبی در این مرحله نام نویسی نکرده باشد در مرحله اصلی نیز امکان ثبت نام ندارد.

این مسوول یادآور شد: ثبت‌نام اصلی نیز ۲۷ مهرماه سال جاری به مدت یک هفته تا سوم آبان ماه انجام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: افزایش زمان فرایند برگزاری انتخابات نیز از دیگر موارد اصلاحی قانون انتخابات است که به مراجع نظارتی و شورای نگهبان برای استعلامات و بررسی بهتر صلاحیت ها کمک می کند.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوال خبرنگاران حاضر در این نشست درخصوص التهابات ایجاد شده ناشی از بدعهدی شرکت های پیش فروش خودرو و مشکلاتی که برای سرمایه گذاران ایجاد کرده اند گفت: با توجه به اظهار نگرانی سرمایه گذاران و بیم فرار مدیران این شرکت ها افراد متهم با اقدام دستگاه قضایی بازداشت شدند.

وی اظهار کرد: کارگروه ویژه در ارتباط با شرکت های پیش فروش خودرو در قزوین تشکیل شده تا در یک بازه زمانی معقول شاهد استیفای حقوق مردم باشیم.

معاون استاندار قزوین گفت: یک تیم تخصصی مامور شده تا اموال منقول و غیرمنقول متخلفان را شناسایی کند و مطالبات به سرمایه گذاران عودت داده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مراسم اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه اربعین و موضوعات حول آن فراتر از یک زیارت عادی و طبیعی است گفت: آنچه حول محور اربعین حائز اهمیت است تاثیرگذاری عمیق این رخداد بر مناسبات بین المللی است.

کاظمی خاطرنشان کرد: نگاه ما به اربعین یک رویکرد تمدنی است و معتقدیم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) آمادگی های دولت ظهور محقق می شود.

وی افزود: تلاش شده تا در اربعین امسال اشکالات و نقاط ضعف خدمات رسانی به زائران در زمینه های مختلف از جمله اسکان،تغذیه، امور فرهنگی و بهداشت و درمان به کمترین حد ممکن برسد.

این مسوول در ادامه توصیه کرد که تشرف افراد و دوستداران زیارت کربلا به عتبات عالیات در ایام اربعین به صورت کاروان و جمعی باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال مصادف با روزهای بسیار گرم سال است، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده تا خدمات موکب ها در زمینه بهداشتی به نحوی باشد که زائران با کمترین مشکل و رو به رو شوند.

کاظمی اضافه کرد: قزوین در اربعین امسال معین استان ایلام در مرز مهران در زمینه خدمات حمل و نقل است.