بندرعباس - ایرنا - نخستین دارالقرآن منطقه صنعتی غرب بندرعباس به عنوان یکی از نیازهای اساسی تقویت بنیان اعتقادی و هویت اسلامی جامعه کارگری شاغل در این مجموعه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش روز یکشنبه در حاشیه راه‌اندازی این مرکز قرآنی گفت: با راه‌اندازی دارالقرآن در صنایع غرب بندرعباس، اعضای جامعه قرآنی بزرگترین بندر بازرگانی و صنعتی ایران می‌توانند در راستای ارتقا و نشر تعالیم قرآنی در جامعه به این مجموعه فرهنگی اعتقادی مراجعه کنند.

سید عباس حسینی افزود: انتظار ما از مسوولان استانی و سازمان‌های حوزه فرهنگی این است که مساعدت ویژه‌ای در راستای پشتیبانی لجستیکی، حمایت معنوی و تسهیل امورات مرتبط با تکمیل پروژه یاد شده داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان اظهار کرد: در این راستا پویش فرهنگی هنری «کتاب مقدس من» با هدف‌گذاری اولیه خانواده بزرگ ۱۰ هزار نفری فولاد کاوه جنوب کیش و با مشارکت اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان طراحی و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این پویش، کارگران، همسران و فرزندان کارکنان این شرکت در مجموعه برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری در قالب رشته‌های مختلف قرائت و ترتیل، حفظ ، تفسیر و تولید محتوای هنری و رسانه‌ای با الهام گرفتن از تعالیم قرآنی شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در مراحل بعدی نیز با جلب مشارکت عمومی، این جریان سازی فرهنگی در سایر صنایع همجوار در مجموعه صنعتی غرب بندرعباس ترویج و تعمیم خواهد یافت.

حسینی، خواستار همگرایی و هم افزایی جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان هرمزگان برای تقویت این پویش فرهنگی در قالب برنامه‌های مشارکتی و رویدادهای خلاقانه شد.

گفتنی است، در منطقه صنعتی غرب بندرعباس که قطب اقتصادی و تولیدی بزرگترین شهر ساحلی ایران محسوب می‌شود، افزون بر ۵۰ هزار نفر (با احتساب خانواده‌های آنان جمعیتی افزون بر ۲۰۰هزار نفر) شامل شاغلان در صنایع فولاد و آلومینیوم، نفت و صنایع وابسته، بنادر و دریانوردی، کشتی سازی و صنایع معدنی و فلزی، مجموعه های آب شیرینکن و نیروگاهی فعالیت دارند.