مشهد-ایرنا- همزمان با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و روز خبرنگار جمعی از اهالی هنر، ادب و رسانه پس از تشکیل هیاتی تحت عنوان "ماه" به عزاداری در این ایام پرداخته و برنامه های هنری متناسب با سوگواری محرم و صفر برگزار کردند.

عضو هیات امنای هیات عزاداری "ماه" روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲۵۰ نفر از اهالی هنر، ادب و رسانه از سال گذشته دور هم گرد آمدند و هیاتی را تحت عنوان "ماه" تشکیل دادند تا عرض ارادت خود را نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کنند.

محمدجواد قاسمپور افزود: این هیات عزاداری خود را از شب گذشته در مسجدی واقع در نزدیکی مجتمع "آپارتمانهای مرتفع" در مشهد آغاز کردند و هنرمندان این جمع به خوانش عاشورایی، نوحه خوانی، نقالی، شعرخوانی و سخنرانی پرداختند، اهالی تئاتر نیز تعزیه ای به مناسبت این ایام برگزار کردند.

وی اظهار داشت: در این محفل عزاداری، خانواده های اهالی هنر، ادب و رسانه نیز حضور یافتند، فضا نیز به نحوی طراحی شده بود که خانواده ها بیشترین بهره را ببرند. دیشب نزدیک به ۹۰۰ نفر در مراسم حضور یافتند.

عضو هیات امنای هیات عزاداری "ماه" گفت: در کنار محل برگزاری محافل این هیات، حسینیه کودک نیز قرار گرفته است که برای کودکان و نوجوانان اهالی ادب، هنر و رسانه نیز برنامه هایی از جمله عزاداری، نقالی، شعرخوانی، مداحی و سخنرانی نیز برگزار می کند.

قاسمپور اضافه کرد: اعضای این هیات علاوه بر ماه های محرم و صفر به صورت ماهانه جلسات مستمری را برای هماهنگی بیشتر اعضا برگزار می کنند.