تهران - ایرنا -  دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تفسیر نیویورک تایمز از سخنان خود درباره انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین بعنوان رییس جمهوری را رد کرد.

به گزارش ایرنا از تاس ، یک روزنامه آمریکایی اوایل روز یکشنبه مقاله ای را به نقل از سخنگوی کرملین منتشر کرد و به گفته نیویورک تایمز، پسکوف ظاهراً انتخابات روسیه را نه آنقدر دموکراسی که "بوروکراسی گران قیمت" خواند و گفت که "پوتین در آینده دوباره باب یش از ۹۰ درصد آرا انتخاب خواهد شد."

پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد صحت این نقل قول به تاس گفت: نه، این کاملاً توسط نویسنده این مقاله اشتباه تفسیر شده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افزود که در واقع با این خبرنگار دیدار و گفتگو کرده است و یکی از سوالات مربوط به انتخابات بوده است. و پاسخ این بود: که سطح تحکیم جامعه پیرامون رئیس جمهور کاملاً بی سابقه است و حتی اکنون نیز می توان گفت که اگر او نامزد شود، مجدداً با امتیاز بزرگی انتخاب می شود و خود انتخابات - از نظر تئوری - فقط هزینه های اضافی هستند.

با این حال، پسکوف ادامه داد، به نویسنده مقاله گفته شد که "رئیس جمهور خودش گفته و اصرار دارد که انتخابات باید اجباری باشد، که این لازمه دموکراسی است."

پسکوف تاکید کرد: "و رئیس جمهور در پیام خود به مجلس فدرال در این مورد صحبت کرد."

وی همچنین افزود که انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مارس ۲۰۲۴ برگزار می شود و پوتین حق دارد برای یک دوره جدید ریاست جمهوری خود را نامزد کند، اما هنوز درباره تصمیم خود در این زمینه صحبتی نکرده است.