یزد-ایرنا- مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد گفت: خبرنگاران رسانه‌های گروهی چشم تیزبین جامعه اسلامی هستند که مسایل را تحلیل و در انعکاس اخبار و گزارشات خود صادقانه عمل می‌کنند.

به گزارش ایرنا، " احسان کریمی " روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد افزود: اصحاب رسانه با آگاهی بخشی درست و به موقع و انتشار اخبار به مردم و جامعه خدمت می‌کنند.

وی با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از خدمات و فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که بدون خبرنگاران معنا و مفهومی ندارد و این اهمیت و جایگاه آنها را در جامعه نشان می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: ظرفیت‌های جدید خوبی در حوزه‌های مختلف در جامعه وجود دارد که توسط خبرنگاران شناسایی و برای مردم و مسئولان اطلاع رسانی می‌شود.

کریمی بیان کرد: اگر در جامعه‌ای خبرنگار نباشد زمینه خمودگی در آن مجموعه و جامعه به وجود می‌آید بنابراین باید همواره به خبر و خبرنگاران اهمیت خاص قائل شد.

وی گفت: بدون شک خبرنگاران جامعه را با تهیه اخبار و گزارشات مختلف خود همیشه زنده نگه می‌دارند و باید مورد عنایت و حمایت قرار گیرند.

همچنین رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی - مرکز یزد گفت: امیدآفرینی و تهیه و انتشار اخبار مناسب مختلف جزو رسالت‌های اصلی خبرنگاران در جامعه اسلامی است.

کاظم شاملو با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از اقدامات و تعامل رسانه ملی با ایرنا افزود: دشمن به دنبال امیدزدایی در جامعه است که باید خبرنگاران برای خنثی کردن تلاش آنها فعالیت کنند.

وی اظهار کرد: رسالت خبرنگاران بسیار حساس و تعیین کننده است و هنر رسانه‌های گروهی است که برای امیدآفرینی پیشگام باشند و فضای امید را همیشه زنده نگه دارند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روز ۱۷ مرداد توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت شهادت محمود صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.