اصفهان- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: ۵۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی این استان، دارای زیرساخت‌های لازم و آماده استقرار صنایع شده است.

رسول سواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آماده‌سازی اراضی در شهرک‌های صنعتی شامل راه سازی، انتقال شبکه برق، آبرسانی، گازرسانی و ایجاد فضای سبز است.

وی ادامه داد: برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان که بیش از یک دهه اجرایی نشده بود، اکنون سرانجام رسیده است و بر این اساس واگذاری زمین به واحدهای دانش بنیان، صادرات محور و واحدهای تولیدی فعال که نیاز به توسعه دارند، در اولویت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اضافه کرد: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اهلیت سنجی از این واحدها انجام خواهد شد.

سواری با بیان اینکه سرمایه گذاران که برای ساخت واحد تولیدی از شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان زمین دریافت کرده اند باید در موعد مقرر نسبت به عملیات ساخت و ساز اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت اراضی واگذار شده از آنها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید متقاضی واگذار می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جلوگیری از معطلی زمین است چرا که برای ایجاد اراضی دارای زیرساخت از منابع عمومی کشور هزینه شده و باید آنها را در مسیر سرمایه گذاری و تقویت تولید به جریان انداخت.
به گزارش ایرنا، ۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند.
هم‌اینک بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.