بندرعباس - ایرنا - معاون فرهنگی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه خبرنگاران جریان‌سازی رسانه‌ای را در اختیار بگیرند، گفت: رسانه باید دارای اندیشه، مکتب و ایدئولوژی بوده و جهت دهی کند، به عبارتی باید بتواند جریان‌سازی کند.

سرهنگ پاسدار محمد ساجدی‌فر روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از مدیران خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای که به میزبانی قرارگاه مدینه منوره برگزار شد، افزود: رسانه‌ای که با جنگ متافیزیک، عملیات روانی و ادراکی و جنگ شناختی غریب باشد نمی‌تواند در سطح جامعه جریان سازی کند.

وی اشاره کرد: داعش توانست با عملیات روانی، پایگاه موصل را تصرف کند و ۲ کشور را به آستانه سقوط ببرد که اگر همت و غیرت مدافعان حرم نبود به موفقیت کامل می‌رسید.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی مراکز جریان سازی بوده و با طراحی برنامه بلند مدت تلاش می‌کنند به اهداف خود دست یابند.

سرهنگ پاسدار ساجدی‌فر خطاب به خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ای هرمزگان گفت: اگر با نقش عملیات روانی غریب باشیم نمی‌توانیم رسانه جریان‌ساز باشیم، اکنون باید متوجه باشیم علیه ما جنگ روانی تمام عیار به راه‌انداخته‌اند.

وی افزود: رسانه‌های ما اگر می‌خواهد نقش اساسی در تعالی فرهنگ کشور ایفا کنند باید به این سمت رفته و به علم روز مسلح شود و گرنه نمی‌توانند تاثیر گذار باشند.

تاثیر رسانه‌های خارجی بر افکار عمومی داخلی

فرمانده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه هم گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران مجاهدینی و پیاده نظامی هستند که در مقابل دشمنان مبارزه و جهاد می‌کنند و سلاح شان قلم و کاغذشان است.

سردار محمد مارانی ضمن گرامیداشت 17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا و جمعی از دیپلمات‌های کشورمان در مزارشریف افغانستان، ابراز کرد: طیف رسانه منصوب به شهید آوینی‌ها بوده که کار می‌کنند اما دیده نمی‌شوند، آثارشان را می‌بینیم اما خودشان را نمی‌بینیم.

وی افزود:‌ اگر رسانه به خوبی عمل کند و براساس رسالتی که دارد واقعیت ها را بیان کند جامعه بیدار می‌شوند.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره خاطر نشان کرد: رسانه‌های بیرونی در برخی جبهه‌ها بهتر از رسانه‌های داخلی کار می‌کنند.

وی ابراز کرد: رسانه در جنگ نرم مانند جنگ سخت عمل می‌کند، شاید در بسیاری از جاها که واقعیت ها در کنار نیست می‌تواند صحنه را تغییر دهد، اصحاب رسانه و خبرنگاران مسوولیت بسیار سنگینی دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم گفت:‌ برخی نیازهای خبرنگاران سال‌هاست بر زمین مانده که مسوولان باید آن‌ها را حل کنند، نباید تنها در روز خبرنگار به یاد این‌ مشکلات افتاد و سایر روزهای سال، رسانه ها و خبرنگاران را فراموش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت:‌ خبرنگاران زخم زبان می‌خورند و در بسیاری مواقع فداکاری می‌کنند که باید توسط مسوولان حمایت شوند.

وی اشاره کرد: مسوولان صبر خود را نسبت به رسانه بالا ببرند و میزان انتقاد پذیری خود را افزایش دهند، مسوولی که در برابر یک انتقاد وا می‌دهد نمی‌تواند به رسالت خود عمل کند.

هرمزگان دارای ۱۸۰ رسانه مجوزدار است

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان هم در این جلسه، همچون سال‌های گذشته مروری بر مشکلات دیرینه خبرنگاران کرد و گفت: این استان دارای افزون بر ۱۸۰ رسانه مجوز دار بوده و مشکل‌های بسیاری وجود دارد که قرار است هر ساله به همت مسوولان حل شود.

علی اکسیر ضمن قدردانی از برخی مدیران در ارتباط حرفه ای با خبرنگاران، ادامه داد: همچنین امید می‌رود شاهد شکایتی از اصحاب رسانه و خبرنگاران در این استان شاهد نباشیم.