اهواز- ایرنا- رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به عملیات تهیه نقشه برای ۵۴۵ هکتار از مناطق حاشیه نشین (کم برخوردار) خوزستان گفت: برای صدور سند مالکیت به نام اشخاص، همکاری ادارات متولی این امر از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام و شهرداری ضروری است.

حمید پیام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از دیگر پروژه های حدنگاری این اداره کل، تهیه نقشه مناطق روستایی کل استان به مساحت ۱۲ هزار و ۲۷۴ هکتار بوده که برای اجرای این پروژه نیز قراردادی با شرکت های مشاور منعقد شده و مقرر گردیده که این نقشه‌ها در بانک کاداستر استان جانمایی و در نهایت منجر به صدور سند مالکیت تک برگ شود.

وی اظهارکرد: این اقدامات می‌تواند گامی بزرگ در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جهت هویت بخشی به املاک و اراضی و نیز خدمت رسانی به آحاد جامعه بالاخص طبقه محروم جامعه باشد.


پیام با اشاره به تکمیل و بروزرسانی نقشه‌های شهرهای استان افزود: تهیه نقشه مناطق شهری،حومه و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به مساحت حدود بیست هزار هکتار در سطح استان صورت پذیرفته و یا در حال اجراست که با انجام این فرآیند و سپس جانمایی و تثبیت آن‌ها در بانک کاداستر، گامی در تسریع صدور سند مالکیت تک برگ مناطق شهری برداشته شده است.

رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان بیان کرد: نقشه برداری با استفاده از وسایل عکسبرداری هوایی با آخرین تکنولوژی روز و به روش "ارتوفتو" تهیه گردیده است.

به گزارش ایرنا ،طبق آیین نامه اجرایی بند "ک" تبصره ۱۱ قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال ۱۴۰۱ از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک می‌کند.

فرایند صدور سند برای سه هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان پهنه های غیررسمی و حاشیه نشین استان در حال انجام است.

خوزستان یکی از استان‌های کشور با بیشترین میزان حاشیه نشینی است.