تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی زنجان از توقیف بیش از ۳۸ تن گندم فاقد مجوز به ارزش پنج میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سردار محمد طراقیه روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: اجرای طرح مقابله با قاچاق کالاهای اساسی به منظور جلوگیری از خروج غیر مجاز گندم از کشور به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی، حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری و گشت زنی هدفمند در جاده ها ۲ دستگاه خودرو کامیون را در پلیس راه زنجان - خرمدره متوقف کردند که در بازرسی از این کامیون ها بیش از ۳۸ تن گندم فاقد مجوز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: گندم توقیف شده جهت تخلیه به سیلوی الغدیر زنجان هدایت و در این محل تخلیه شد.

کشف تنباکوی قاچاق در خدابنده
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف چهار هزار و ۱۹۰ بسته تنباکو خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان خدابنده خبر داد.
سردار محمد طراقیه افزود: در پی کسب خبر حمل کالای قاچاق با یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ ، مراتب در دستور کار عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خدابنده قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی به جاده های استان اعزام شدند و حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محور خدابنده به بیجار، خودروی مذکور را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو، مقدار چهار هزار و ۱۹۰ بسته ۵۰ گرمی تنباکو خارجی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی استان زنجان، ارزش ریالی این مقدار مواد دخانی را چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این راستا متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و خودرو توقیف شده نیز به پارکینگ منتقل شد.
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح عاصفات و دستگیری ۱۹ معتاد متجاهر در ابهر
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از اجرای طرح عاصفات و جمع آوری و دستگیری ۱۹ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر خبر داد.
سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی و اجرای مصوبات امنیت محله محور، طرح عاصفات و پاکسازی مناطق آلوده با هدف شناسایی و برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر در ابهر، توسط کلانتری های ۱۱ و ۱۲ با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از هماهنگی با مرجع قضایی به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به دستاوردهای اجرای این طرح، اظهار داشت: عوامل انتظامی در اجرای این طرح موفق به جمع آوری و دستگیری ۱۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر و کشف مقادیری انواع مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با اشاره به معرفی خرده فروشان به مرجع قضائی و معتادان به کمپ ترک اعتیاد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، نا امن کردن فضا برای سوداگران مرگ و مخلان امنیت بوده است و این طرح به صورت مداوم و با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.