یاسوج - ایرنا - رئیس پارک ملی شهرستان دنا گفت: یک محیط‌بان پارک ملی دنا در درگیری با شکارچیان متخلف زخمی شده و برای نجات جان این محیط بان با توجه به سخت گذر بودن، نیاز به بالگرد هوایی داریم.

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی محیط زیست، "صادق برازش" روز دوشنبه اظهار کرد: صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد محیط بانان پارک ملی دنا در ارتفاع چهارهزار متری کوه دنا با متخلفان درگیر شدند.

برازش ادامه داد: در این درگیری یک محیط بان در ارتفاع چهار هزار متری مصدوم و گرفتار شده که از اورژانس و هلال احمر درخواست کمک شد در حالی که با شرایط کوهستانی منطقه، توپوگرافی و سخت گذر بودن نیاز ضروری به بالگرد است.

وی تاکید کرد: حدود هفت ساعت پیاده روی مداوم نیاز است تا به محیط بان مصدوم در قله کوه برسیم و از طرفی انتقال دادن مصدوم با سخت گذر بودن، دشواری را دوچندان می کند.

جان افراد گرفتار در مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد در نبود بالگرد هوایی در خطر است

این گزارش حاکیست، تنها بالگرد اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ به همراه تکنسین‌ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای "سرآسیاب" دهستان" آجم" از توابع بخش "دیشموک" سقوط کرد و خسارت کلی دید طوری که با توجه به عمر بالای آن نیازمند جایگزینی است .

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده ( "دنا"، "دنای شرقی"، "سیوک"، "خائیز" و "سرخ"، "خامین"، "دِیل" و "سَولک") به وسعت ۱۸۰ هزار و ۷۶۳ هکتار و یک پارک ملی "دنا" به وسعت۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار و ۶ منطقه شکار ممنوع دارد.